Projekt do niezidentyfikowanego filmu (być może"Fétiche i syreny", 1937).
Światowej sławy filmowiec polskiego pochodzenia, pionier animacji filmowej, pracujący do rewolucji w Rosji, a od 1919 r. w Paryżu. Realizował utwory lalkowe, wykorzystując technikę animacji poklatkowej (m.in. Konik polny i mrówka - 1913; Głos słowika - 1923; Lis przechera - 1931; Kwiat paproci - 1949 [nagroda w Wenecji]).
Zwany w Ameryce "europejskim Disneyem", co w zamierzeniu było pochwałą, w rzeczywistości stał się niedościgłym wzorem dla kilku pokoleń animatorów, także tych, którzy posługują się komputerami. Jerzy Toeplitz w IV. tomie Historii sztuki filmowej stwierdza: "pod koniec lat trzydziestych jedynym konsekwentnym awangardzistą [w kinie] był już tylko ów osiadły we Francji Polak".

72
Władysław STAREWICZ

WYLĘGARNIA NIETOPERZY, 1937

gwasz na papierze (z suchym tłokiem
"Copyright By Starewitch"),
25 x 32,5 cm,
sygnowany l.d. "L [adislas]Starewicz. 937"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Projekt do niezidentyfikowanego filmu (być może"Fétiche i syreny", 1937).
Światowej sławy filmowiec polskiego pochodzenia, pionier animacji filmowej, pracujący do rewolucji w Rosji, a od 1919 r. w Paryżu. Realizował utwory lalkowe, wykorzystując technikę animacji poklatkowej (m.in. Konik polny i mrówka - 1913; Głos słowika - 1923; Lis przechera - 1931; Kwiat paproci - 1949 [nagroda w Wenecji]).
Zwany w Ameryce "europejskim Disneyem", co w zamierzeniu było pochwałą, w rzeczywistości stał się niedościgłym wzorem dla kilku pokoleń animatorów, także tych, którzy posługują się komputerami. Jerzy Toeplitz w IV. tomie Historii sztuki filmowej stwierdza: "pod koniec lat trzydziestych jedynym konsekwentnym awangardzistą [w kinie] był już tylko ów osiadły we Francji Polak".