DARIUSZ GŁOWACKI (ur. 1965, Poznań)

Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, tworzeniem obiektów w przestrzeni, pisze
i publikuje teksty o kulturze i sztuce. Jest uczestnikiem sesji naukowych, paneli dyskusyjnych i kongresów.

W latach 1984-1989 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Otrzymał dyplom z wyróżnieniem na wydziałach Malarstwa i Wychowania Plastycznego - dyplom z malarstwa w pracowni prof. Jerzego Kałuckiego pod kierunkiem prof. Jarosława Kozłowskiego oraz dyplom z zakresu semiotyki na Wydziale Wychowania Plastycznego pod przewodnictwem prof. Kazimierza Świrydowicza.

Artystę interesują obszary, na których sztuka spotyka się z nauką, a także
różnice, które zdają się dzielić obie te domeny działalności człowieka.

Artysta o obiekcie przekazanym na tegoroczną aukcję.

My, ułomni rezydenci platońskiej jaskini, skazani jesteśmy na relacje ze światem zmysłów. Zwierzęta, kwiaty, cały materialny świat, jest tylko nieudolną kopią, cieniem świata prawdziwego, świata idei. Pamiętajmy jednak, że Platon daje nam także do zrozumienia, że istniejące poza czasem i przestrzenią uniwersum idei możemy utożsamiać z geometrią i matematyką. Być może, a nawet więcej niż może, sztuka posługująca się nieco innym językiem, czerpie swoje soki bezpośrednio z tego królestwa.

56
Dariusz GŁOWACKI (ur. 1965)

Wyjście, 2018

Olej, płótno, 120 x 80 cm
Dar od Artysty

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

DARIUSZ GŁOWACKI (ur. 1965, Poznań)

Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, tworzeniem obiektów w przestrzeni, pisze
i publikuje teksty o kulturze i sztuce. Jest uczestnikiem sesji naukowych, paneli dyskusyjnych i kongresów.

W latach 1984-1989 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Otrzymał dyplom z wyróżnieniem na wydziałach Malarstwa i Wychowania Plastycznego - dyplom z malarstwa w pracowni prof. Jerzego Kałuckiego pod kierunkiem prof. Jarosława Kozłowskiego oraz dyplom z zakresu semiotyki na Wydziale Wychowania Plastycznego pod przewodnictwem prof. Kazimierza Świrydowicza.

Artystę interesują obszary, na których sztuka spotyka się z nauką, a także
różnice, które zdają się dzielić obie te domeny działalności człowieka.

Artysta o obiekcie przekazanym na tegoroczną aukcję.

My, ułomni rezydenci platońskiej jaskini, skazani jesteśmy na relacje ze światem zmysłów. Zwierzęta, kwiaty, cały materialny świat, jest tylko nieudolną kopią, cieniem świata prawdziwego, świata idei. Pamiętajmy jednak, że Platon daje nam także do zrozumienia, że istniejące poza czasem i przestrzenią uniwersum idei możemy utożsamiać z geometrią i matematyką. Być może, a nawet więcej niż może, sztuka posługująca się nieco innym językiem, czerpie swoje soki bezpośrednio z tego królestwa.