Claes Janszoon młodszy Visscher - holenderski grafik, typograf i wydawca; z czasem wyspecjalizował się w edycjach książki ilu- strowanej oraz mapach; prowadził warsztat w Amsterdamie, później dziedziczony przez syna i wnuka. Ilustracje do "The Holy Bible" wyd. w Oxfordzie w 1686 stanowią przykład trudnej do powtórzenia wirtuozerii i wprawności warsztatowej grafika. Złożone, wieloplanowe i wielowątkowe kompozycje łączą w sobie niesłychaną dbałość o szczegół, humor, nieokiełznaną fantazję i umiejętność opowiadania historii biblijnej. Bohaterowie Starego i Nowego Testamentu stanowią często jedynie pretekst, sztafaż zagubiony pośród rozbujałej przyrody i zapierającego dech w piersiach pejzażu. Pierwowzory malarskie dla kompozycji graficznych wyszły spod pędzla uznanych artystów doby późnego manieryzmu i baroku. Oryginalne płyty z "The Holy Bible", Oxford 1686 wykorzystywane przez cały XVII w., były przedmiotem sprzedaży i wymiany między wydawcami.
Miedzioryt; wym. planszy: 440 x 540 mm; sygn. pł. śr. Nic. Visscher exud; pod kompozycją tytuł w języku łacińskim i opis w jęz. Holenderskim, francuskim, niemieckim i angielskim. Grafika z "The Holy Bible", Oxford 1686. Stan zachowania: charakterystyczne, wydawnicze zgięcia w połowie grafiki; stan dobry; drobne uszkodzenie (od dołu) przy zgięciu wydawniczym.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiClaes Janszoon młodszy Visscher - holenderski grafik, typograf i wydawca; z czasem wyspecjalizował się w edycjach książki ilu- strowanej oraz mapach; prowadził warsztat w Amsterdamie, później dziedziczony przez syna i wnuka. Ilustracje do "The Holy Bible" wyd. w Oxfordzie w 1686 stanowią przykład trudnej do powtórzenia wirtuozerii i wprawności warsztatowej grafika. Złożone, wieloplanowe i wielowątkowe kompozycje łączą w sobie niesłychaną dbałość o szczegół, humor, nieokiełznaną fantazję i umiejętność opowiadania historii biblijnej. Bohaterowie Starego i Nowego Testamentu stanowią często jedynie pretekst, sztafaż zagubiony pośród rozbujałej przyrody i zapierającego dech w piersiach pejzażu. Pierwowzory malarskie dla kompozycji graficznych wyszły spod pędzla uznanych artystów doby późnego manieryzmu i baroku. Oryginalne płyty z "The Holy Bible", Oxford 1686 wykorzystywane przez cały XVII w., były przedmiotem sprzedaży i wymiany między wydawcami.