Studiował jako wolny słuchacz na Wydziale Malarstwa PWSSP w Sopocie w pracowniach Juliusza Studnickiego i Janusza Strzałeckiego, uważany jest za kontynuatora polskiej szkoły marynistycznej - zwłaszcza Mariana Mokwy i Antoniego Suchanka. Służył w Marynarce Wojennej. Jako wojskowy plastyk pływał na pokładzie ORP "Gryf" do krajów śródziemnomorskich, malując widoki portów i wybrzeży. Zasłynął z pejzaży morskich i miejskich, krajobrazów nadmorskich i górskich, malował także martwe natury. Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach Wojska Polskiego, Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, Muzeum Miasta Gdyni, w admiralicjach Holandii, Danii, Wielkiej Brytanii a także w zbiorach prywatnych. Brał udział w wystawach ogólnopolskich i zagranicznych. Miał 40 wystaw indywidualnych. Zdobył wiele nagród, w tym nagrodę Ministra Kultury i Sztuki. Widok nadmorskiego miasta otoczonego przez wzgórza. Do portu wpływa statek. Po lewej stronie w pejzażu dominującą rolę odgrywa latarnia morska oraz rybacka łód¼ żaglowa. Obraz malowany najprawdopodobniej z pokładu.
Olej, płyta; 20 x 52 cm
Sygnowany l. d.: H. Baranowski
na odwrocie pieczątka i naklejka malarza.
Studiował jako wolny słuchacz na Wydziale Malarstwa PWSSP w Sopocie w pracowniach Juliusza Studnickiego i Janusza Strzałeckiego, uważany jest za kontynuatora polskiej szkoły marynistycznej - zwłaszcza Mariana Mokwy i Antoniego Suchanka. Służył w Marynarce Wojennej. Jako wojskowy plastyk pływał na pokładzie ORP "Gryf" do krajów śródziemnomorskich, malując widoki portów i wybrzeży. Zasłynął z pejzaży morskich i miejskich, krajobrazów nadmorskich i górskich, malował także martwe natury. Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach Wojska Polskiego, Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, Muzeum Miasta Gdyni, w admiralicjach Holandii, Danii, Wielkiej Brytanii a także w zbiorach prywatnych. Brał udział w wystawach ogólnopolskich i zagranicznych. Miał 40 wystaw indywidualnych. Zdobył wiele nagród, w tym nagrodę Ministra Kultury i Sztuki. Widok nadmorskiego miasta otoczonego przez wzgórza. Do portu wpływa statek. Po lewej stronie w pejzażu dominującą rolę odgrywa latarnia morska oraz rybacka łód¼ żaglowa. Obraz malowany najprawdopodobniej z pokładu.