Ze zbiorów hrabiego Seweryna Henryka Jerzego Fredy i jego żony Karoliny z domu Pachole we Lwowie (ślub w 1910 we Lwowie). Karolina w 1945 przewiozła obrazy z tych zbiorów w tym oferowanego Erba do Gliwic.
Ero Erb mieszkał we Lwowie, przez pewien czas w Truskawcu. Był samoukiem, osiągnął jednak dużą biegłość w malarstwie. Rysował pastelami, a najczęściej malował kompozycje olejne o bogatej, grubej fakturze, które krytyka porównywała z obrazami Maxa Libermanna. Malował motywy wiejskie, charakterystyczne typy chłopów ukraińskich i Żydów, portrety, martwe natury i pejzaże. W okresie międzywojennym wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie oraz w Warszawie, zaś w roku 1929 wziął udział jako artysta nie zrzeszony w Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu. Jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, zbiorach Żydowskiego Instytutu w Warszawie, w Muzeum Historycznym w Krakowie, Muzeum Sztuki Ukraińskiej we Lwowie, Lwowskiej Galerii Obrazów.
Olej, tektura; 59 x 91,5 cm
Sygnowany p.d.: E Erb 923
Ze zbiorów hrabiego Seweryna Henryka Jerzego Fredy i jego żony Karoliny z domu Pachole we Lwowie (ślub w 1910 we Lwowie). Karolina w 1945 przewiozła obrazy z tych zbiorów w tym oferowanego Erba do Gliwic.
Ero Erb mieszkał we Lwowie, przez pewien czas w Truskawcu. Był samoukiem, osiągnął jednak dużą biegłość w malarstwie. Rysował pastelami, a najczęściej malował kompozycje olejne o bogatej, grubej fakturze, które krytyka porównywała z obrazami Maxa Libermanna. Malował motywy wiejskie, charakterystyczne typy chłopów ukraińskich i Żydów, portrety, martwe natury i pejzaże. W okresie międzywojennym wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie oraz w Warszawie, zaś w roku 1929 wziął udział jako artysta nie zrzeszony w Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu. Jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, zbiorach Żydowskiego Instytutu w Warszawie, w Muzeum Historycznym w Krakowie, Muzeum Sztuki Ukraińskiej we Lwowie, Lwowskiej Galerii Obrazów.