Najbardziej zbliżoną kompozycją do oferowanego obrazu jest Dokarmianie wiernego towarzysza broni, 1936 reprodukowana [w: ] K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1992, il. 218.
Obraz przedstawia częsty w twórczości Jerzego Kossaka motyw z młodym ułanem dzielącym się chlebem ze swoim koniem. Granatowy otok na czapce wskazuje, iż jest to żołnierz 19 płk. Ułanów Wołyńskich, stacjonującego w Ostrogu nad Horyniem. W głębi widoczna kuchnia polowa oraz postać żołnierza. Biorąc pod uwagę datowanie przy sygnaturze, należy on do najpóźniejszych z tego cyklu i powstał tuż przed wojną.
Obraz przypada na tzw. dojrzały okres twórczości malarza, a mianowicie lata 1929-39, kiedy to powstawały dzieła ambitne, o bezspornych walorach artystycznych, zasługujące w pełni na miano dobrej kontynuacji sztuki Kossaków.
Olej, tektura;
30,3 x 40,5 cm
Sygnowany p. śr.:. Jerzy Kossak | 1937
Na odwrociu napis: Stwierdzam autenty | czność tego obrazu | Jerzy Kossak
Najbardziej zbliżoną kompozycją do oferowanego obrazu jest Dokarmianie wiernego towarzysza broni, 1936 reprodukowana [w: ] K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1992, il. 218.
Obraz przedstawia częsty w twórczości Jerzego Kossaka motyw z młodym ułanem dzielącym się chlebem ze swoim koniem. Granatowy otok na czapce wskazuje, iż jest to żołnierz 19 płk. Ułanów Wołyńskich, stacjonującego w Ostrogu nad Horyniem. W głębi widoczna kuchnia polowa oraz postać żołnierza. Biorąc pod uwagę datowanie przy sygnaturze, należy on do najpóźniejszych z tego cyklu i powstał tuż przed wojną.
Obraz przypada na tzw. dojrzały okres twórczości malarza, a mianowicie lata 1929-39, kiedy to powstawały dzieła ambitne, o bezspornych walorach artystycznych, zasługujące w pełni na miano dobrej kontynuacji sztuki Kossaków.