Edukację plastyczną zaczęła w Charkowie, potem w Szkole Rysunku w Warszawie u Wojciecha Gersona. W Paryżu studia artystyczne kontynuowała w Académie Julian. Tematyką jej twórczości były głównie martwe natury oraz pejzaże i widoki miejskie, a ulubionymi technikami graficznymi akwatinta i akwaforta. "W latach 1920. i 1930. pejzażowe kompozycje Stankiewiczówny zyskały walor dekoracyjności wywodzący się z japonizującej estetyki; giętki kontur dopełniał asymetrycznie zakomponowane płaszczyzny o bogatej gradacji tonów szarości wydobytych akwatintą: Wróble, Łabędzie" (Irena Kossowska).

1
Zofia STANKIEWICZ (1862-1955)

WRÓBLE

akwatinta, 23,5 x 32 cm
na arkuszu 30,5 x 40 cm,
sygnowana u dołu ołówkiem: l.d. "Zofia Stankiewicz", p.d. "Wróble".

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Edukację plastyczną zaczęła w Charkowie, potem w Szkole Rysunku w Warszawie u Wojciecha Gersona. W Paryżu studia artystyczne kontynuowała w Académie Julian. Tematyką jej twórczości były głównie martwe natury oraz pejzaże i widoki miejskie, a ulubionymi technikami graficznymi akwatinta i akwaforta. "W latach 1920. i 1930. pejzażowe kompozycje Stankiewiczówny zyskały walor dekoracyjności wywodzący się z japonizującej estetyki; giętki kontur dopełniał asymetrycznie zakomponowane płaszczyzny o bogatej gradacji tonów szarości wydobytych akwatintą: Wróble, Łabędzie" (Irena Kossowska).