Literat, publicysta, aktor estradowy, malarz i grafik. Studiował malarstwo u Emilii Wysockiej (1947-1955). Debiutował, jako poeta, w 1954 roku. Tłumaczył teksty piosenek angielskich, francuskich i rosyjskich, jest autorem tomu wierszy: Ona żąda berła (1974), libretta musicalu Karmazynowa dama, suity Sine ira et studio (muz. Artur Żalski), widowiska Pani Latter (wg Bolesław Prusa, reż. Adam Hanuszkiewicz, Teatr Powszechny, Warszawa), kolęd i pastorałek (Narodziła nam się dobroć, muz. Stanisław Hadyna). Współpracował z Polskim Radiem (audycje Parnasik i Pięć minut o wierszowaniu). Uprawiał malarstwo sztalugowe (olej, akwarela, tempera), grafikę warsztatową (litografia), rysunek oraz ceramikę artystyczną. Tematem jego obrazów są często sceny z małych miasteczek, konie, zaprzęgi. Prace Szemiotha znajdują się w zbiorach prywatnych w Austrii, Francji, Japonii, Niemczech, Szwecji i we Włoszech.
Akwarela, papier
5,3 x 8,4 cm w świetle passe-partout
Sygnowany p.d.: K. SZEMIOTH 1976 r.
Literat, publicysta, aktor estradowy, malarz i grafik. Studiował malarstwo u Emilii Wysockiej (1947-1955). Debiutował, jako poeta, w 1954 roku. Tłumaczył teksty piosenek angielskich, francuskich i rosyjskich, jest autorem tomu wierszy: Ona żąda berła (1974), libretta musicalu Karmazynowa dama, suity Sine ira et studio (muz. Artur Żalski), widowiska Pani Latter (wg Bolesław Prusa, reż. Adam Hanuszkiewicz, Teatr Powszechny, Warszawa), kolęd i pastorałek (Narodziła nam się dobroć, muz. Stanisław Hadyna). Współpracował z Polskim Radiem (audycje Parnasik i Pięć minut o wierszowaniu). Uprawiał malarstwo sztalugowe (olej, akwarela, tempera), grafikę warsztatową (litografia), rysunek oraz ceramikę artystyczną. Tematem jego obrazów są często sceny z małych miasteczek, konie, zaprzęgi. Prace Szemiotha znajdują się w zbiorach prywatnych w Austrii, Francji, Japonii, Niemczech, Szwecji i we Włoszech.