Kolejny artysta z rodziny Kossaków, w którego twórczości dominuje motyw konia. Lekcje malarstwa pobierał we Lwowie u Zygmunta Rozwadowskiego oraz Stanisława Kaczora Batowskiego. Studiował w Krakowie, szkolił się także w pracowni Wojciecha Kossaka. Obok charakterystycznej dla Kossaków tematyki, Karol malował pejzaże i zajmował się ilustracją książkową. Posługiwał się niemal wyłącznie akwarelami i piórkiem. W 1950 r. wstąpił do Związku Plastyków. Wystawiał w Warszawie, Toruniu, Ciechocinku.
Ołówek, tusz lawowany, papier; 27 x 38,4 cm w świetle passe-partout
Sygnowany tuszem p.d.: KKOSSAK | KRAKÓW 1953
Kolejny artysta z rodziny Kossaków, w którego twórczości dominuje motyw konia. Lekcje malarstwa pobierał we Lwowie u Zygmunta Rozwadowskiego oraz Stanisława Kaczora Batowskiego. Studiował w Krakowie, szkolił się także w pracowni Wojciecha Kossaka. Obok charakterystycznej dla Kossaków tematyki, Karol malował pejzaże i zajmował się ilustracją książkową. Posługiwał się niemal wyłącznie akwarelami i piórkiem. W 1950 r. wstąpił do Związku Plastyków. Wystawiał w Warszawie, Toruniu, Ciechocinku.