Aleksandra Jasińska- Zasada
Ur. 1963 r. Absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi.
Studia na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, na Wydziale Włókienniczym. Dyplom w 1989 r. w Pracowni Dzianiny Unikatowej.
Działalność artystyczna - malarstwo pejzażowe.
" W ciszy i skupieniu odkrywam świat istniejący - świat, który prowadzi mnie w jeszcze inny - świat malarski. Tę przyrodę dookoła chłonąć można garściami, ale często o powstaniu obrazu decyduje ta krótka chwila, z których najbardziej lubię tę, co przychodzi sama, bez specjalnego o nią zabiegania. Urok małych miasteczek, motyw odnajdywany pośród pól i łąk, tematy śródziemnomorskie tworzą nieprzebrane bogactwo nastrojów i klimatów, więc aby opowiedzieć o pewnym miejscu - czasami trzeba pokazać rozległy pejzaż, a czasami wystarczy ledwie wycinek natury. Wybór punktu obserwacji jest dla mnie szalenie ważny - decyduje bowiem o całej kompozycji obrazu, perspektywie i planie. Kiedy zaś decyzja zapadnie - całą uwagę skupiam na grze światła i barwach. Kolor wszak pozostaje dla mnie głównym środkiem malarskiej opowieści, ma największy wpływ na nastrój i klimat moich prac".

28
Aleksandra JASIŃSKA-ZASADA (ur. 1963)

"Wodospady Plitwickie", 2018

olej na płótnie, 60 x 50 cm, w oprawie drewnianej(59 x 69 cm),
sygn. w prawym dolnym rogu A. J. Zasada 2018

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Aleksandra Jasińska- Zasada
Ur. 1963 r. Absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi.
Studia na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, na Wydziale Włókienniczym. Dyplom w 1989 r. w Pracowni Dzianiny Unikatowej.
Działalność artystyczna - malarstwo pejzażowe.
" W ciszy i skupieniu odkrywam świat istniejący - świat, który prowadzi mnie w jeszcze inny - świat malarski. Tę przyrodę dookoła chłonąć można garściami, ale często o powstaniu obrazu decyduje ta krótka chwila, z których najbardziej lubię tę, co przychodzi sama, bez specjalnego o nią zabiegania. Urok małych miasteczek, motyw odnajdywany pośród pól i łąk, tematy śródziemnomorskie tworzą nieprzebrane bogactwo nastrojów i klimatów, więc aby opowiedzieć o pewnym miejscu - czasami trzeba pokazać rozległy pejzaż, a czasami wystarczy ledwie wycinek natury. Wybór punktu obserwacji jest dla mnie szalenie ważny - decyduje bowiem o całej kompozycji obrazu, perspektywie i planie. Kiedy zaś decyzja zapadnie - całą uwagę skupiam na grze światła i barwach. Kolor wszak pozostaje dla mnie głównym środkiem malarskiej opowieści, ma największy wpływ na nastrój i klimat moich prac".