Praca Walerego Eljasza-Radzikowskiego przedstawia widok na dolną część Wodogrzmotów Mickiewicza, czyli Niżni Grzmot, dzisiaj niedostępny dla turystów. Ponad wodospadem widnieje kamienny most, wzniesiony w 1900 roku podczas budowy nowej drogi jezdnej do Morskiego Oka. Wodogrzmoty Mickiewicza były miejscem szczególnym dla artysty – miłośnika Tatr, ponieważ w 1879 roku to on właśnie, wraz z przewodnikiem Maciejem Sieczką, jako pierwszy dotarł w to miejsce. Prezentowana praca wpisuje się w akwarelowy nurt twórczości Walerego Eljasza-Radzikowskiego, w którym artysta ujmował widoki tatrzańskie wykorzystując stonowaną paletę barwną z dominantą odcieni zieleni, brązu i szarości.
akwarela, gwasz, tektura
29 x 23,5 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.d.: „Walery Eljasz | Radzikowski”
Praca Walerego Eljasza-Radzikowskiego przedstawia widok na dolną część Wodogrzmotów Mickiewicza, czyli Niżni Grzmot, dzisiaj niedostępny dla turystów. Ponad wodospadem widnieje kamienny most, wzniesiony w 1900 roku podczas budowy nowej drogi jezdnej do Morskiego Oka. Wodogrzmoty Mickiewicza były miejscem szczególnym dla artysty – miłośnika Tatr, ponieważ w 1879 roku to on właśnie, wraz z przewodnikiem Maciejem Sieczką, jako pierwszy dotarł w to miejsce. Prezentowana praca wpisuje się w akwarelowy nurt twórczości Walerego Eljasza-Radzikowskiego, w którym artysta ujmował widoki tatrzańskie wykorzystując stonowaną paletę barwną z dominantą odcieni zieleni, brązu i szarości.