Praca Walerego Eljasza-Radzikowskiego przedstawia widok na dolną część Wodogrzmotów Mickiewicza, czyli Niżni Grzmot, dzisiaj niedostępny dla turystów. Ponad wodospadem widnieje kamienny most, wzniesiony w 1900 roku podczas budowy nowej drogi jezdnej do Morskiego Oka. Wodogrzmoty Mickiewicza były miejscem szczególnym dla artysty – miłośnika Tatr, ponieważ w 1879 roku to on właśnie, wraz z przewodnikiem Maciejem Sieczką, jako pierwszy dotarł w to miejsce. Prezentowana praca wpisuje się w akwarelowy nurt twórczości Walerego Eljasza-Radzikowskiego, w którym artysta ujmował widoki tatrzańskie wykorzystując stonowaną paletę barwną z dominantą odcieni zieleni, brązu i szarości.

12
Walery ELJASZ-RADZIKOWSKI (1841-1905)

Wodogrzmoty Mickiewicza w Tatrach Wysokich

akwarela, gwasz, tektura
29 x 23,5 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.d.: „Walery Eljasz | Radzikowski”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca Walerego Eljasza-Radzikowskiego przedstawia widok na dolną część Wodogrzmotów Mickiewicza, czyli Niżni Grzmot, dzisiaj niedostępny dla turystów. Ponad wodospadem widnieje kamienny most, wzniesiony w 1900 roku podczas budowy nowej drogi jezdnej do Morskiego Oka. Wodogrzmoty Mickiewicza były miejscem szczególnym dla artysty – miłośnika Tatr, ponieważ w 1879 roku to on właśnie, wraz z przewodnikiem Maciejem Sieczką, jako pierwszy dotarł w to miejsce. Prezentowana praca wpisuje się w akwarelowy nurt twórczości Walerego Eljasza-Radzikowskiego, w którym artysta ujmował widoki tatrzańskie wykorzystując stonowaną paletę barwną z dominantą odcieni zieleni, brązu i szarości.