Kędzierski po sukcesach medalowych na Wystawie Światowej w Chicago w 1893 oraz na Wystawie Powszechnej we Lwowie w 1894 wyjechał w Opoczyńskie. W tych okolicach powstały w latach 1895-1900 pierwsze kompozycje plenerowe z rybakami opoczyńskimi. Artysta eksperymentował ze światłem, któremu podporządkował kompozycje. Motywy rybaków okazały się niezwykle popularne i Kędzierski powracał do nich przez następne dwadzieścia lat, także w technice akwarelowej i pastelowej.
Obraz wystawiany:
– Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej, opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 28, il.
olej, płótno
61 x 52,5 cm
sygn. p.d.: A. Kędzierski 97
Na krosnach malarskich nalepka (długopis): Kędzierski | Wodnik | 61 x 52,5 olej-płótno | 20.
Na ramie: – nalepka (druk, długopis): Muzeum Narodowe | w Warszawie | P 420/05; – czarnym olejem: 50.
Kędzierski po sukcesach medalowych na Wystawie Światowej w Chicago w 1893 oraz na Wystawie Powszechnej we Lwowie w 1894 wyjechał w Opoczyńskie. W tych okolicach powstały w latach 1895-1900 pierwsze kompozycje plenerowe z rybakami opoczyńskimi. Artysta eksperymentował ze światłem, któremu podporządkował kompozycje. Motywy rybaków okazały się niezwykle popularne i Kędzierski powracał do nich przez następne dwadzieścia lat, także w technice akwarelowej i pastelowej.
Obraz wystawiany:
– Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej, opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 28, il.