Wystawiany na 59. Aukcji Domu Aukcyjnego UNICUM w Warszawie (26 III 1995 r.) - nr kat. 41 (reprodukowany na zaproszeniu na Aukcję).
Studiowała w Petersburgu u I. Riepina i A. Kuindżiego (do 1899 r.). Przed II wojną światową mieszkała w Paryżu i wystawiała swoje prace w różnych miastach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych, m.in. w latach 1914-1939 w paryskim Salon des Independants. Po 1945 r. mieszkała w Warszawie i brała udział m.in. w Wystawie Malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961). Miała wystawy indywidualne w TZSP (1913) i w warszawskiej Kordegardzie (1959, 1964, 1968). Malowała obrazy figuralne, symboliczne oraz portrety. Prace m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie.
"Paletę Stano Gai cechuje abstrakcyjny kolor o chłodnej tonacji błękitnoszarej, miejscami posrebrzonej lub z akcentami smug bieli, zwłaszcza w portretach ujmowanych na płaskim neutralnym tle" (Artystki polskie, katalog wystawy, Muz. Narodowe w Warszawie, 1991, s. 324).

100
Stanisława(Stano GAě) PARADOWSKA-GAJEWSKA (1878-1968)

WODNICE, przed 1914

akwarela, gwasz na tekturze,
46,5 x 62,3 cm w świetle ramy,
sygnowana p.d. "Stano Paradowska", na odwrocie nr "41"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany na 59. Aukcji Domu Aukcyjnego UNICUM w Warszawie (26 III 1995 r.) - nr kat. 41 (reprodukowany na zaproszeniu na Aukcję).
Studiowała w Petersburgu u I. Riepina i A. Kuindżiego (do 1899 r.). Przed II wojną światową mieszkała w Paryżu i wystawiała swoje prace w różnych miastach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych, m.in. w latach 1914-1939 w paryskim Salon des Independants. Po 1945 r. mieszkała w Warszawie i brała udział m.in. w Wystawie Malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961). Miała wystawy indywidualne w TZSP (1913) i w warszawskiej Kordegardzie (1959, 1964, 1968). Malowała obrazy figuralne, symboliczne oraz portrety. Prace m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie.
"Paletę Stano Gai cechuje abstrakcyjny kolor o chłodnej tonacji błękitnoszarej, miejscami posrebrzonej lub z akcentami smug bieli, zwłaszcza w portretach ujmowanych na płaskim neutralnym tle" (Artystki polskie, katalog wystawy, Muz. Narodowe w Warszawie, 1991, s. 324).