Wystawiany i opisany:
- Marek Włodarski (Henryk Streng)1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. III/129.

Wybitny malarz awangardowy. Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 roku należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Mimo wyra¼nych nawiązań do innych artystów, szczególnie Légera, odznaczały się one własną indywidualnością. Od 1937 roku stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji, a zarazem przykładał większą wagę do koloru. Po wojnie związał się warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 roku. Od 1947 roku był wykładowcą, a od 1956 roku profesorem warszawskiej ASP.

119
Marek WŁODARSKI (Henryk Streng) (1903 - 1960)

WNĘTRZE Z REPRODUKCJź MONY LIZY, 1940

Akwarela na szkicu ołówkiem;
29,5 x 41,4 cm,
Datowana p.d. "1940" oraz ślad zatartej sygnatury

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany i opisany:
- Marek Włodarski (Henryk Streng)1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. III/129.

Wybitny malarz awangardowy. Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 roku należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Mimo wyra¼nych nawiązań do innych artystów, szczególnie Légera, odznaczały się one własną indywidualnością. Od 1937 roku stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji, a zarazem przykładał większą wagę do koloru. Po wojnie związał się warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 roku. Od 1947 roku był wykładowcą, a od 1956 roku profesorem warszawskiej ASP.