Wystawiany i opisany:
- Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. III/129.
Wybitny malarz awangardowy. Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 r. należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Mimo wyraźnych nawiązań do innych artystów, szczególnie Légera, odznaczały się one własną indywidualnością. Od 1937 r. stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji, a zarazem przykładał większą wagę do koloru. Po wojnie związał się warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r. Od 1947 r. był wykładowcą, a od 1956 r. profesorem warszawskiej ASP.
akwarela na szkicu ołówkiem,
29,5 x 41,4 cm,
datowana p.d. "1940" oraz ślad zatartej sygnatury
Wystawiany i opisany:
- Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. III/129.
Wybitny malarz awangardowy. Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 r. należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Mimo wyraźnych nawiązań do innych artystów, szczególnie Légera, odznaczały się one własną indywidualnością. Od 1937 r. stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji, a zarazem przykładał większą wagę do koloru. Po wojnie związał się warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r. Od 1947 r. był wykładowcą, a od 1956 r. profesorem warszawskiej ASP.