Bronisława Rychter-Janowska studiowała jako stypendystka u A. Ažbégo w Monachium w latach 1899-1902. Odbyła wówczas podróż po południowej Europie. Naukę uzupełniała jeszcze w akademii florenckiej. Najczęściej malowała pejzaże i portrety. Powoli w jej styl malarski wniknął na stałe nastrojowy motyw dworkowej architektury polskiej. Na jego tle ukazywała sceny pełne emocji i wewnętrznej dramaturgii - pożegnania i powitania, pogrzeby, kolejne pory roku, zmiany słonecznego światła. Związana z Krakowem i ze Lwowem w latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu. Zajmowała się również tkaniną artystyczną. Najczęściej swoje prace malarskie wystawiała w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i we Lwowie. W ostatnich latach tworzyła mało, spotykając się z krytyką pozostawania w kręgu tych samych ulubionych przez siebie
olej, tektura;
19,5 x 25,5 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu: B. RYCHTER - JANOWSKA (bardzo zniszczona sygnatura) 1923. na odwrocie nalepka oraz odręczny napis: BR. RYCHTER-JANOWSKA | "WIECZÓR-WNĘTRZE SALONU" | OL. TEKT. 1923 r. oraz: GALERIE ALBERT NEUBERT | HALLE | Albert Neubert | Ständinge Zusftellung | halle (Saale) | 3. ...... Ring Str 7
motywów.
Bronisława Rychter-Janowska studiowała jako stypendystka u A. Ažbégo w Monachium w latach 1899-1902. Odbyła wówczas podróż po południowej Europie. Naukę uzupełniała jeszcze w akademii florenckiej. Najczęściej malowała pejzaże i portrety. Powoli w jej styl malarski wniknął na stałe nastrojowy motyw dworkowej architektury polskiej. Na jego tle ukazywała sceny pełne emocji i wewnętrznej dramaturgii - pożegnania i powitania, pogrzeby, kolejne pory roku, zmiany słonecznego światła. Związana z Krakowem i ze Lwowem w latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu. Zajmowała się również tkaniną artystyczną. Najczęściej swoje prace malarskie wystawiała w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i we Lwowie. W ostatnich latach tworzyła mało, spotykając się z krytyką pozostawania w kręgu tych samych ulubionych przez siebie