Fotografia solaryzacyjna pracowni Anselma Kiefera została wykonana na prośbę Andy Rottenberg, która podczas pracy nad wstępem do wielkiej berlińskiej wystawy tego artysty odwiedziła go w niemieckim mieście Buchen, gdzie Kiefer miał swoją gigantyczną pracownię. Przy okazji zwiedziła dawną fabrykę cegieł, którą twórca zamienił w Gesamtkustwerk, ogromny obiekt sztuki, wypełniony suszonymi roślinami i przedmiotami rozmaitej proweniencji, które wykorzystywał w swoich realizacjach dotykających problematyki pamięci zbiorowej i melancholii.

Data urodzin Anzelma Kiefera - 1945 - zbiegła się z zakończeniem II wojny światowej, co znacząco wpłynęło na jego twórczość. W 1951 roku jego rodzina przeniosła się do Ottersdorfu, a on zaczął uczęszczać do publicznej szkoły w Rastatt, którą ukończył w 1965 roku. Początkowo studiował prawo i romanistykę na uniwersytecie we Freiburgu, jednak po 3 semestrach porzucił studia na rzecz Akademii Sztuk Pięknych we Freiburgu, Karlsruhe i Düsseldorfie, które ukończył w 1969 roku. W 1970 roku przeprowadził się do Düsseldorfu, a w 1971 - do Hornbach w południowo-zachodniej części Niemiec, gdzie pozostał do 1992 roku. Wtedy też na stałe zamieszkał we Francji. Od 2008 roku mieszka i pracuje w Paryżu oraz w Alcácer do Sal w Portugalii. Jego twórczość oscyluje w obrębie malarstwa, rzeźby i fotografii. Najczęściej wiązany jest z nurtem Nowego Symbolizmu lub neoekspresjonizmu. Kompozycje Kiefera często składają się z takich materiałów jak słoma, popiół, glina, ołów i szelak. Ogromną rolę w kształtowaniu tematyki jego realizacji artystycznych miały wiersze Paula Celana, a także jego wizja historii nazistowskich Niemiec i trauma Holocaustu, którą Kiefer przepracowywał w większości swoich realizacji. Artysta nie zgadza się na tabuizację niektórych wątków XX-wiecznej historii. Jego prace charakteryzują się przede wszystkim niezachwianą chęcią konfrontacji z mroczną przeszłością własnego narodu. Miał wiele wystaw indywidualnych w najważniejszych europejskich i amerykańskich instytucjach sztuki współczesnej (m.in. w Neue Nationalgalerie w Berlinie, Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, San Francisco Museum of Modern Art i Muzeum Guggenheima w Bilbao), a jego prace znajdują się w wielu kolekcjach instytucjonalnych na całym świecie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

31
Anselm KIEFER (ur. 1945, Donaueschingen)

Wnętrze pracowni, około 1990 r.

fotografia czarno-biała solaryzacyjna/papier fotograficzny, 16,5 x 23 cm

POCHODZENIE:
- dar od artysty, 1999

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotografia solaryzacyjna pracowni Anselma Kiefera została wykonana na prośbę Andy Rottenberg, która podczas pracy nad wstępem do wielkiej berlińskiej wystawy tego artysty odwiedziła go w niemieckim mieście Buchen, gdzie Kiefer miał swoją gigantyczną pracownię. Przy okazji zwiedziła dawną fabrykę cegieł, którą twórca zamienił w Gesamtkustwerk, ogromny obiekt sztuki, wypełniony suszonymi roślinami i przedmiotami rozmaitej proweniencji, które wykorzystywał w swoich realizacjach dotykających problematyki pamięci zbiorowej i melancholii.

Data urodzin Anzelma Kiefera - 1945 - zbiegła się z zakończeniem II wojny światowej, co znacząco wpłynęło na jego twórczość. W 1951 roku jego rodzina przeniosła się do Ottersdorfu, a on zaczął uczęszczać do publicznej szkoły w Rastatt, którą ukończył w 1965 roku. Początkowo studiował prawo i romanistykę na uniwersytecie we Freiburgu, jednak po 3 semestrach porzucił studia na rzecz Akademii Sztuk Pięknych we Freiburgu, Karlsruhe i Düsseldorfie, które ukończył w 1969 roku. W 1970 roku przeprowadził się do Düsseldorfu, a w 1971 - do Hornbach w południowo-zachodniej części Niemiec, gdzie pozostał do 1992 roku. Wtedy też na stałe zamieszkał we Francji. Od 2008 roku mieszka i pracuje w Paryżu oraz w Alcácer do Sal w Portugalii. Jego twórczość oscyluje w obrębie malarstwa, rzeźby i fotografii. Najczęściej wiązany jest z nurtem Nowego Symbolizmu lub neoekspresjonizmu. Kompozycje Kiefera często składają się z takich materiałów jak słoma, popiół, glina, ołów i szelak. Ogromną rolę w kształtowaniu tematyki jego realizacji artystycznych miały wiersze Paula Celana, a także jego wizja historii nazistowskich Niemiec i trauma Holocaustu, którą Kiefer przepracowywał w większości swoich realizacji. Artysta nie zgadza się na tabuizację niektórych wątków XX-wiecznej historii. Jego prace charakteryzują się przede wszystkim niezachwianą chęcią konfrontacji z mroczną przeszłością własnego narodu. Miał wiele wystaw indywidualnych w najważniejszych europejskich i amerykańskich instytucjach sztuki współczesnej (m.in. w Neue Nationalgalerie w Berlinie, Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, San Francisco Museum of Modern Art i Muzeum Guggenheima w Bilbao), a jego prace znajdują się w wielu kolekcjach instytucjonalnych na całym świecie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.