Wiosna w Gościeradzu, maj 1931. Studia okna otwartego z widokiem na ogród, odchylona firanka, fotel. Powyższy cytat stanowi fragment komentarza Wyczółkowskiego do obrazu Wiosna - wnętrze pracowni artysty, akwarela, tusz, biała kreda, obecnie w zbiorach Muzeum Okręgowego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. W dalszej części artysta notuje, iż czterokrotnie podejmował ten sam temat. Poza opisaną przez niego wersją znane są trzy inne, monochromatyczne, malowane tuszem (Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Archidiecezji Poznańskiej, kolekcja prywatna). Prace te powstały jako studia do litografii, której artysta niestety nigdy nie wykonał. (Lit.: K. Kulig-Janarek, W. Milewska Leon Wyczółkowski 1852-1936. W 150. rocznicę urodzin artysty, Muzeum Narodowe, Kraków, 2003, s. 298).
tusz, ołówek, papier, 50 x 63 cm
Na odwrocie napis atramentem: Stwierdzam że obraz ten malował ś.p. Mąż mój / Leon Wyczółkowski / Gościeradz d. 22. 4. 1937. Fr. Wyczółkowska.
Wiosna w Gościeradzu, maj 1931. Studia okna otwartego z widokiem na ogród, odchylona firanka, fotel. Powyższy cytat stanowi fragment komentarza Wyczółkowskiego do obrazu Wiosna - wnętrze pracowni artysty, akwarela, tusz, biała kreda, obecnie w zbiorach Muzeum Okręgowego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. W dalszej części artysta notuje, iż czterokrotnie podejmował ten sam temat. Poza opisaną przez niego wersją znane są trzy inne, monochromatyczne, malowane tuszem (Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Archidiecezji Poznańskiej, kolekcja prywatna). Prace te powstały jako studia do litografii, której artysta niestety nigdy nie wykonał. (Lit.: K. Kulig-Janarek, W. Milewska Leon Wyczółkowski 1852-1936. W 150. rocznicę urodzin artysty, Muzeum Narodowe, Kraków, 2003, s. 298).