Por.: E. Świeykowski Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. 1854 - 1904. Kraków 1905, s.100 - tu obraz wzmiankowany jako Wnętrze pracowni wystawiany w 1886 r.; J. Wiercińska Katalog prac wystawianych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s.210 - obraz wystawiany w 1882 r. - Wnętrze pracowni olej, 24 x 16 [wymiar podany w calach] - odznaczone na konkursie TZSP zakupił za 200 rb Karol Strassburger; Władysław Aleksander Malecki 1836-1900, katalog wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1999, s. 20-21, poz. 66, 68-69, 72-76, 78.
Pięknie malowana praca, nasycona światłem i barwą powstała zapewne jako inny, wcześniejszy wariant Wnętrza pracowni, obrazu - datowanego na 1883 rok - który obecnie znajduje się w zbiorach muzealnych (por. Malarstwo polskie od XVI do początku XX wieku. Katalog, Muzeum Narodowe w Warszawie. Galeria Sztuki Polskiej, Warszawa 1975, poz.587).
Po epizodycznym okresie pracy jako dekorator teatralny w Warszawie, Malecki odbył nauki w tutejszej Szkole Sztuk Pięknych, a następnie w Wiedniu i Monachium. W malarstwie pejzażowym, którego był obok Szermentowskiego czołowym przedstawicielem tego czasu, uległ wpływom C. Corota. Malował przede wszystkim pejzaże, często odznaczające się znakomicie uchwyconą nastrojowością - np. Sejm bociani z ok. 1874r. obecnie w Muzeum Narodowe w Warszawie - sceny rodzajowe, sceny z powstania styczniowego, martwe natury. Był także wyjątkowym rysownikiem.
olej, płótno; 40 x 59,5 cm, sygnowany u dołu z lewej: "W. Malecki"
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPor.: E. Świeykowski Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. 1854 - 1904. Kraków 1905, s.100 - tu obraz wzmiankowany jako Wnętrze pracowni wystawiany w 1886 r.; J. Wiercińska Katalog prac wystawianych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s.210 - obraz wystawiany w 1882 r. - Wnętrze pracowni olej, 24 x 16 [wymiar podany w calach] - odznaczone na konkursie TZSP zakupił za 200 rb Karol Strassburger; Władysław Aleksander Malecki 1836-1900, katalog wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1999, s. 20-21, poz. 66, 68-69, 72-76, 78.
Pięknie malowana praca, nasycona światłem i barwą powstała zapewne jako inny, wcześniejszy wariant Wnętrza pracowni, obrazu - datowanego na 1883 rok - który obecnie znajduje się w zbiorach muzealnych (por. Malarstwo polskie od XVI do początku XX wieku. Katalog, Muzeum Narodowe w Warszawie. Galeria Sztuki Polskiej, Warszawa 1975, poz.587).
Po epizodycznym okresie pracy jako dekorator teatralny w Warszawie, Malecki odbył nauki w tutejszej Szkole Sztuk Pięknych, a następnie w Wiedniu i Monachium. W malarstwie pejzażowym, którego był obok Szermentowskiego czołowym przedstawicielem tego czasu, uległ wpływom C. Corota. Malował przede wszystkim pejzaże, często odznaczające się znakomicie uchwyconą nastrojowością - np. Sejm bociani z ok. 1874r. obecnie w Muzeum Narodowe w Warszawie - sceny rodzajowe, sceny z powstania styczniowego, martwe natury. Był także wyjątkowym rysownikiem.