"W romantyzmie bierze swój początek typ obrazu wnętrza, które odpowiada portretowi jego użytkownika. Już na przełomie XVIII i XIX wieku powstawały detaliczne widoki pustych salonów, gabinetów, pracowni, a nawet sypialni konkretnych osób, należących do świata polityki, literatury i sztuki. Obrazy pustych wnętrz schyłku XIX wieku należy wiązać z estetyczną kategorią intymności, która stała się wówczas kluczem opisu nowoczesnego malarstwa, literatury i teatru".
AGNIESZKA BAGIŃSKA, PRACOWNIA ARTYSTY W POLSKIEJ SZTUCE I KULTURZE DRUGIEJ POŁOWY XIX I POCZĄTKU XX WIEKU, WARSZAWA 2015, s. 103
W latach 1928-34 studiował w SSP w Warszawie u Tadeusza Pruszkowskiego i Władysława Skoczylasa. Był członkiem grupy Czerń i Biel oraz Bractwa św. Łukasza. Mieszkał w Warszawie i od 1949 w Nowym Jorku. Malował portrety, pejzaże i sceny rodzajowe, był jednym ze współautorów cyklu kompozycji historycznych na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939. W malarstwie nawiązywał do twórczości małych mistrzów holenderskich XVII w., jako grafik uprawiał techniki metalowe, głównie suchą iglę i akwafortę oraz drzeworyt, w którym wyraźnie kontrastował obszary czerni i bieli, był też dobrym rysownikiem.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
olej/płótno, 65 x 50 cm
sygnowany i datowany l.d.: 'B.T.FRYDRYSIAK | 1936'
opisany na odwrociu, na płótnie ołówkiem: 'B.T.FRYDRYSIAK'; na odwrociu papierowa naklejka z londyńskiej firmy ramiarskiej: 'JAMES BOURLET&SONS, Ltd.' oraz naklejka wystawowa z opisem obrazu
LITERATURA:
- Malarze z kręgu Tadeusza Pruszkowskiego. Bractwo św. Łukasza. Szkoła Warszawska. Loża Wolnomalarska. Grupa Czwarta, katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, Warszawa 1978, poz. kat. 42, il. 28
WYSTAWIANY:
- Muzeum Narodowe w Warszawie, 1978
- The Art Exhibitions Bureau, Londyn, lata 30. XX w.
"W romantyzmie bierze swój początek typ obrazu wnętrza, które odpowiada portretowi jego użytkownika. Już na przełomie XVIII i XIX wieku powstawały detaliczne widoki pustych salonów, gabinetów, pracowni, a nawet sypialni konkretnych osób, należących do świata polityki, literatury i sztuki. Obrazy pustych wnętrz schyłku XIX wieku należy wiązać z estetyczną kategorią intymności, która stała się wówczas kluczem opisu nowoczesnego malarstwa, literatury i teatru".
AGNIESZKA BAGIŃSKA, PRACOWNIA ARTYSTY W POLSKIEJ SZTUCE I KULTURZE DRUGIEJ POŁOWY XIX I POCZĄTKU XX WIEKU, WARSZAWA 2015, s. 103
W latach 1928-34 studiował w SSP w Warszawie u Tadeusza Pruszkowskiego i Władysława Skoczylasa. Był członkiem grupy Czerń i Biel oraz Bractwa św. Łukasza. Mieszkał w Warszawie i od 1949 w Nowym Jorku. Malował portrety, pejzaże i sceny rodzajowe, był jednym ze współautorów cyklu kompozycji historycznych na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939. W malarstwie nawiązywał do twórczości małych mistrzów holenderskich XVII w., jako grafik uprawiał techniki metalowe, głównie suchą iglę i akwafortę oraz drzeworyt, w którym wyraźnie kontrastował obszary czerni i bieli, był też dobrym rysownikiem.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.