"W romantyzmie bierze swój początek typ obrazu wnętrza, które odpowiada portretowi jego użytkownika. Już na przełomie XVIII i XIX wieku powstawały detaliczne widoki pustych salonów, gabinetów, pracowni, a nawet sypialni konkretnych osób, należących do świata polityki, literatury i sztuki. Obrazy pustych wnętrz schyłku XIX wieku należy wiązać z estetyczną kategorią intymności, która stała się wówczas kluczem opisu nowoczesnego malarstwa, literatury i teatru".
AGNIESZKA BAGIŃSKA, PRACOWNIA ARTYSTY W POLSKIEJ SZTUCE I KULTURZE DRUGIEJ POŁOWY XIX I POCZĄTKU XX WIEKU, WARSZAWA 2015, s. 103

W latach 1928-34 studiował w SSP w Warszawie u Tadeusza Pruszkowskiego i Władysława Skoczylasa. Był członkiem grupy Czerń i Biel oraz Bractwa św. Łukasza. Mieszkał w Warszawie i od 1949 w Nowym Jorku. Malował portrety, pejzaże i sceny rodzajowe, był jednym ze współautorów cyklu kompozycji historycznych na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939. W malarstwie nawiązywał do twórczości małych mistrzów holenderskich XVII w., jako grafik uprawiał techniki metalowe, głównie suchą iglę i akwafortę oraz drzeworyt, w którym wyraźnie kontrastował obszary czerni i bieli, był też dobrym rysownikiem.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

1
Bernard FRYDRYSIAK (1908 - 1970)

Wnętrze pracowni, 1936 r.

olej/płótno, 65 x 50 cm
sygnowany i datowany l.d.: 'B.T.FRYDRYSIAK | 1936'
opisany na odwrociu, na płótnie ołówkiem: 'B.T.FRYDRYSIAK'; na odwrociu papierowa naklejka z londyńskiej firmy ramiarskiej: 'JAMES BOURLET&SONS, Ltd.' oraz naklejka wystawowa z opisem obrazu

LITERATURA:
- Malarze z kręgu Tadeusza Pruszkowskiego. Bractwo św. Łukasza. Szkoła Warszawska. Loża Wolnomalarska. Grupa Czwarta, katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, Warszawa 1978, poz. kat. 42, il. 28
WYSTAWIANY:
- Muzeum Narodowe w Warszawie, 1978
- The Art Exhibitions Bureau, Londyn, lata 30. XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"W romantyzmie bierze swój początek typ obrazu wnętrza, które odpowiada portretowi jego użytkownika. Już na przełomie XVIII i XIX wieku powstawały detaliczne widoki pustych salonów, gabinetów, pracowni, a nawet sypialni konkretnych osób, należących do świata polityki, literatury i sztuki. Obrazy pustych wnętrz schyłku XIX wieku należy wiązać z estetyczną kategorią intymności, która stała się wówczas kluczem opisu nowoczesnego malarstwa, literatury i teatru".
AGNIESZKA BAGIŃSKA, PRACOWNIA ARTYSTY W POLSKIEJ SZTUCE I KULTURZE DRUGIEJ POŁOWY XIX I POCZĄTKU XX WIEKU, WARSZAWA 2015, s. 103

W latach 1928-34 studiował w SSP w Warszawie u Tadeusza Pruszkowskiego i Władysława Skoczylasa. Był członkiem grupy Czerń i Biel oraz Bractwa św. Łukasza. Mieszkał w Warszawie i od 1949 w Nowym Jorku. Malował portrety, pejzaże i sceny rodzajowe, był jednym ze współautorów cyklu kompozycji historycznych na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939. W malarstwie nawiązywał do twórczości małych mistrzów holenderskich XVII w., jako grafik uprawiał techniki metalowe, głównie suchą iglę i akwafortę oraz drzeworyt, w którym wyraźnie kontrastował obszary czerni i bieli, był też dobrym rysownikiem.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.