Pochodzenie:
– Kolekcja Zbigniewa Mikulskiego (1925-2017) w Sankt Gallen w Szwajcarii;


Obraz reprodukowany i wystawiany:
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, katalog wystawy [red.] N. Pichłacz, M. Skowrońska, A. Kiełczyńska, M. Kardas, Wyd. Fundacja Take Care, Bydgoszcz 2019, s. 76, il.;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Bydgoskie Centrum Sztuki im. Stanisława Horno-Popławskiego / Sopocki Dom Aukcyjny w Bydgoszczy, 24 V – 31 VIII 2019;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Muzeum im. Bolesława Biegasa w Warszawie, 9 I – 2 II 2024;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie, 18 V – 11 VIII 2024.


Podczas pobytu w Paryżu w latach 1901-1907 Pautsch zetknął się z nowoczesnymi prądami w sztuce, m.in. z malarstwem symbolicznym, postimpresjonizmem i ekspresjonizmem. Zaczął eksperymentować z kolorem i formą. Jego malarstwo cechują dynamiczne pociągnięcia pędzla i silny, kontrastowy światłocień. Barwy są żywe, nasycone; wszystko to nadaje jego dziełom wyjątkową ekspresję i emocjonalność.

79
Fryderyk PAUTSCH (1877 - 1950)

WNĘTRZE LASU

olej, płótno naklejone na tekturę
30 x 30,5 cm
sygn. p.d.: F. Pautsch

Zobacz katalog

AGRA-ART

Aukcja Sztuki Dawnej

23.03.2025

19:00

Cena wywoławcza: 20 000 zł
Estymacja: 23 000 - 30 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Pochodzenie:
– Kolekcja Zbigniewa Mikulskiego (1925-2017) w Sankt Gallen w Szwajcarii;


Obraz reprodukowany i wystawiany:
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, katalog wystawy [red.] N. Pichłacz, M. Skowrońska, A. Kiełczyńska, M. Kardas, Wyd. Fundacja Take Care, Bydgoszcz 2019, s. 76, il.;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Bydgoskie Centrum Sztuki im. Stanisława Horno-Popławskiego / Sopocki Dom Aukcyjny w Bydgoszczy, 24 V – 31 VIII 2019;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Muzeum im. Bolesława Biegasa w Warszawie, 9 I – 2 II 2024;
– Powroty. Szwajcarska kolekcja Zbigniewa Mikulskiego, Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie, 18 V – 11 VIII 2024.


Podczas pobytu w Paryżu w latach 1901-1907 Pautsch zetknął się z nowoczesnymi prądami w sztuce, m.in. z malarstwem symbolicznym, postimpresjonizmem i ekspresjonizmem. Zaczął eksperymentować z kolorem i formą. Jego malarstwo cechują dynamiczne pociągnięcia pędzla i silny, kontrastowy światłocień. Barwy są żywe, nasycone; wszystko to nadaje jego dziełom wyjątkową ekspresję i emocjonalność.