Tekę artysta przygotowywał dla uczczenia 700-lecia kościoła Mariackiego w Krakowie. Rocznica przypadała na rok 1926. Pięciobarwne wnętrze kościoła Mariackiego jest jedną z dziewięciu litografii, z jakich składa się teka. Odbitka próbna. Większość odbitek próbnych ma w swych zbiorach Biblio- teka Narodowa w Warszawie. Odbitki próbne, zgromadzone ze znawstwem przez Leopolda Wellisza (w kolekcji jest ich aż 10) pokazują drogę, jaką dążył Wyczółkowski, by osiągnąć pożądany efekt, ukazać rozświetlone złocistym światłem wnę- trze świątyni. Lit.: Bibliografia: Twarowska, Wyczółkowski... poz.107; D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Wrocław 1958. Grafika po konserwacji. Rzadkie.
Litografia barwna (4-barwna); wym.: 494 x 382 mm, plansza 515 x 385 mm; sygn. i datowana oł. p.d.: LWyczółkowski 1926, l.d. napis ołówkiem 4o barwna. Plansza z "Teki jubileuszowej kościoła Panny Marii w Krakowie", Kraków 1926-1927.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiTekę artysta przygotowywał dla uczczenia 700-lecia kościoła Mariackiego w Krakowie. Rocznica przypadała na rok 1926. Pięciobarwne wnętrze kościoła Mariackiego jest jedną z dziewięciu litografii, z jakich składa się teka. Odbitka próbna. Większość odbitek próbnych ma w swych zbiorach Biblio- teka Narodowa w Warszawie. Odbitki próbne, zgromadzone ze znawstwem przez Leopolda Wellisza (w kolekcji jest ich aż 10) pokazują drogę, jaką dążył Wyczółkowski, by osiągnąć pożądany efekt, ukazać rozświetlone złocistym światłem wnę- trze świątyni. Lit.: Bibliografia: Twarowska, Wyczółkowski... poz.107; D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Wrocław 1958. Grafika po konserwacji. Rzadkie.