Na odwrocie kartka wystawowa z 1910 z tytułu obrazu "Klasztorny krużganek".
Postać zakonnika w białym habicie może wskazywać na kościół oo. Dominikanów. Jeden z ostatnich obrazów Gryglewskiego, który schyłek życia spędził w Gdańsku i tam odebrał sobie życie.
"Biegły perspektywista, malarz wedut, wnętrz pałacowych i kościelnych". Pochodził z galicyjskiej prowincji, całe życie borykając się z biedą. Studiował w krakowskiej Szkole szt. p., gdzie prof. Łuszczkiewicz ukierunkował go na architekturę zabytkową. Zaprzyjaźniony z Matejką, wykreślał mu perspektywę jego wielkich płócien, a z kolei (wedle miarodajnego M. Gorzkowskiego) "do niemal wszystkich perspektywicznych obrazów Gryglewskiego Matejko z życzliwości malował różne małe figurki".
olej, płótno 36,4 x 24,5
sygnowany u dołu po lewej: "AG 1878" (monogram wiązany)
Na odwrocie kartka wystawowa z 1910 z tytułu obrazu "Klasztorny krużganek".
Postać zakonnika w białym habicie może wskazywać na kościół oo. Dominikanów. Jeden z ostatnich obrazów Gryglewskiego, który schyłek życia spędził w Gdańsku i tam odebrał sobie życie.
"Biegły perspektywista, malarz wedut, wnętrz pałacowych i kościelnych". Pochodził z galicyjskiej prowincji, całe życie borykając się z biedą. Studiował w krakowskiej Szkole szt. p., gdzie prof. Łuszczkiewicz ukierunkował go na architekturę zabytkową. Zaprzyjaźniony z Matejką, wykreślał mu perspektywę jego wielkich płócien, a z kolei (wedle miarodajnego M. Gorzkowskiego) "do niemal wszystkich perspektywicznych obrazów Gryglewskiego Matejko z życzliwości malował różne małe figurki".