Praca z okresu studenckiego, kiedy artysta, po zobaczeniu po raz pierwszy obrazków Nikifora na wystawie w Kielcach w lecie 1965, postanowił pod jego wpływem zmienić sposób malowania. Decyzji tej towarzyszyło też podjęcie wędrówek po Polsce i „portretowanie“ miast i miasteczek w stylu Nikifora, z często występującymi na obrazach ludźmi, scenkami z życia codziennego, bójkami itp., co różniło jego obrazy od prac prymitywisty. Obrazy i rysunki Dwurnika z tych lat dały początek wielkiemu cyklowi, kontynuowanemu od 1967 roku, oznaczonemu w katalogu artysty numerem IX – „Podróże autostopem“. Por. Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik [Galeria Zachęta, Warszawa 2001], s. nlb.
gwasz, akwarela, papier
37 x 49,3 cm (w świetle passe-partout)
sygn. l.d.: E. DWURNIK. 68.
p.d.: WŁOCŁAWEK
Praca z okresu studenckiego, kiedy artysta, po zobaczeniu po raz pierwszy obrazków Nikifora na wystawie w Kielcach w lecie 1965, postanowił pod jego wpływem zmienić sposób malowania. Decyzji tej towarzyszyło też podjęcie wędrówek po Polsce i „portretowanie“ miast i miasteczek w stylu Nikifora, z często występującymi na obrazach ludźmi, scenkami z życia codziennego, bójkami itp., co różniło jego obrazy od prac prymitywisty. Obrazy i rysunki Dwurnika z tych lat dały początek wielkiemu cyklowi, kontynuowanemu od 1967 roku, oznaczonemu w katalogu artysty numerem IX – „Podróże autostopem“. Por. Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik [Galeria Zachęta, Warszawa 2001], s. nlb.