Zestaw jest kompletem wykonanych prac I zawiera: trzy wizerunki jeźdźców afrykańskich, czterech węgierskich i czterech polskich (lisowczyk, rotmistrz Pieczowski, rotmistrz husarski Szczodrowski oraz dwóch rozmawiających jeźdźców). Seria w zamierzeniu miała być obszerniejsza, ale śmierć Lorenza de Medici, patrona i sponsora artysty, uniemożliwiła zamiar. Artysta wyjechał do Francji. Tam kontynuował prace. Rozproszone płyty trafiły z czasem do zbiorów Medyceuszy. Wykorzystano je w edycji "Quadreria Medicea", obszernym dziele prezentującym zbiory i mecenat władców Florencji (t. III, 1740). Zaletą zbioru jest staranna, angielska oprawa w drewno.
Zestaw 11 akwafort bez faktycznego tytułu, nazwany przez Jomberta w 1772 "Les Maures, Hongrois, Asiatiques et Africains a cheval". Inspiracje do wykonania tej serii wizerunków egzotycznych dla zachodniej Europy kawalerzystów miała być wizyta polskiego posła Krzysztofa Opalińskiego z Paryżu (1645); wym. (średnio): 180 x 180 mm; sygn. pł. SDBella f.[ecit]. Lit.: Talbierska, 28-38.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiZestaw jest kompletem wykonanych prac I zawiera: trzy wizerunki jeźdźców afrykańskich, czterech węgierskich i czterech polskich (lisowczyk, rotmistrz Pieczowski, rotmistrz husarski Szczodrowski oraz dwóch rozmawiających jeźdźców). Seria w zamierzeniu miała być obszerniejsza, ale śmierć Lorenza de Medici, patrona i sponsora artysty, uniemożliwiła zamiar. Artysta wyjechał do Francji. Tam kontynuował prace. Rozproszone płyty trafiły z czasem do zbiorów Medyceuszy. Wykorzystano je w edycji "Quadreria Medicea", obszernym dziele prezentującym zbiory i mecenat władców Florencji (t. III, 1740). Zaletą zbioru jest staranna, angielska oprawa w drewno.