Malarz i grafik, w latach 1908-1913 uczeń krakowskiej ASP w pracowniach J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego. Odbył podróże do Włoch, Niemiec, Austrii i Czech. Pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie, Samborze i Lwowie. W okresie międzywojennym uczestniczył w wystawach krakowskiego i lwowskiego TPSP oraz warszawskiego TZSP, wystawiał w wielu miastach w Polsce, a także w Wiedniu i Francji. Interesował go pejzaż, malował widoki miast, portretował znane postacie z kręgów sztuki i polityki. Dużą popularność przyniosła artyście twórczość graficzna. Jego akwaforty i akwatinty, wykonywane pod wyra¼nym wpływem Leona Wyczółkowskiego, poza wysokimi walorami artystycznymi, dokumentują zabytki architektury miast polskich, dawnego budownictwa i rze¼by ludowej.
akwatinta z "Teki sandomierskiej", Lwów 1926,
12,5 x 19 cm
sygn. oł. p.d.: Józef Pieniążek; l.d.: Wisła pod Sandomierzem (akwatinta).
Papier naklejony na tekturę, na odwrocie autorski opis ołówkiem: J. Pieniążek / Wisła pod Sando- / mierzem / (akwatinta), oraz pieczątka: A. Dalewski / Introligator / Kraków / Kopernika 6.
Malarz i grafik, w latach 1908-1913 uczeń krakowskiej ASP w pracowniach J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego. Odbył podróże do Włoch, Niemiec, Austrii i Czech. Pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie, Samborze i Lwowie. W okresie międzywojennym uczestniczył w wystawach krakowskiego i lwowskiego TPSP oraz warszawskiego TZSP, wystawiał w wielu miastach w Polsce, a także w Wiedniu i Francji. Interesował go pejzaż, malował widoki miast, portretował znane postacie z kręgów sztuki i polityki. Dużą popularność przyniosła artyście twórczość graficzna. Jego akwaforty i akwatinty, wykonywane pod wyra¼nym wpływem Leona Wyczółkowskiego, poza wysokimi walorami artystycznymi, dokumentują zabytki architektury miast polskich, dawnego budownictwa i rze¼by ludowej.