Obraz został wypożyczony przez właścicieli marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu i do roku 1935 wisiał w Belwederze. W 1942 r. został zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie, został zagrabiony przez hitlerowców, odzyskany w 1956 r. przez wiele lat pozostawał w depozycie w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego.
Był uczniem Wojciecha Gersona w warszawskiej Klasie Rysunkowej. Później studiował u F. Cynka w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w prywatnej szkole C. Fehera w Monachium. Po studiach kilkakrotnie podróżował do Włoch, wiele wystawiał (dyplom honorowy na światowej wystawie w 1900 r. w Paryżu), należał do grupy Pro Arte. Malował głównie realistycznie traktowane pejzaże i rozgrywające się na tle pejzażu sceny rodzajowe. Ponad to zajmował się ilustratorstwem i grafiką.
olej/płótno dublowane, 197 x 250 cm
sygnowany i datowany p. d.: `JÓZEF RAPACKI 1903 rok WARSZAWA | w MARCU`
na odwrocie papierowa naklejka z Muzeum Narodowego w Warszawie z nr `189189` oraz naklejka z Międzynarodowej Wystawy w Wenecji z 1920 r.: `XII Esposition Internationale d`Arte | della Citte di Venezia - 1920 | 961`Obraz opisany i skatalogowany /w:/ Józef Rapacki. Malarstwo, rysunek, grafika. Muzeum Okręgowe w Żyrardowie, 1993 r., kat. I, nr 11.
Obraz został wypożyczony przez właścicieli marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu i do roku 1935 wisiał w Belwederze. W 1942 r. został zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie, został zagrabiony przez hitlerowców, odzyskany w 1956 r. przez wiele lat pozostawał w depozycie w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego.
Był uczniem Wojciecha Gersona w warszawskiej Klasie Rysunkowej. Później studiował u F. Cynka w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w prywatnej szkole C. Fehera w Monachium. Po studiach kilkakrotnie podróżował do Włoch, wiele wystawiał (dyplom honorowy na światowej wystawie w 1900 r. w Paryżu), należał do grupy Pro Arte. Malował głównie realistycznie traktowane pejzaże i rozgrywające się na tle pejzażu sceny rodzajowe. Ponad to zajmował się ilustratorstwem i grafiką.