Po prawej stronie dom, po lewej kwiaty, oraz przechadzające się wśród kwiatów ptaki. W dali pola tworzące fantastyczne wzory miękkich fal. Kolory zdecydowane, malowane grubymi pociągnięciami pędzla, choć w jednych partiach bardzo swobodne, w innych znów kładzione z wielką, precyzją, prostymi ruchami. Proporcje przedmiotów nie są zachowane zgodnie z zasadami perspektywy. Ptak i kwiaty w ogrodzie są zdecydowanie większe niż domek po prawej również na pierwszym planie. Malarstwo Rimasa Bicziunasa nawiązywać zdaje się do prac Marca Chagalla. Proste fantazyjne formy, pierwiastki kultury rodzimej, proporcje między nimi, swoista poetyka, bogata w treści i symbole, silny i jasny kolor oraz szczególna deformacja, przenosząca widza w świat marzeń i wizji onirycznych, zbliża go obok elementów protosurrealistycznych do estetyki ekspresjonistycznej oraz tradycji symbolistycznej.

124
Rimas BICZIUNAS

WIOSNA NA WSI, 1987

Olej, płyta; 48 x 39 cm
Sygnowany p. d.: Rimas 87

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Po prawej stronie dom, po lewej kwiaty, oraz przechadzające się wśród kwiatów ptaki. W dali pola tworzące fantastyczne wzory miękkich fal. Kolory zdecydowane, malowane grubymi pociągnięciami pędzla, choć w jednych partiach bardzo swobodne, w innych znów kładzione z wielką, precyzją, prostymi ruchami. Proporcje przedmiotów nie są zachowane zgodnie z zasadami perspektywy. Ptak i kwiaty w ogrodzie są zdecydowanie większe niż domek po prawej również na pierwszym planie. Malarstwo Rimasa Bicziunasa nawiązywać zdaje się do prac Marca Chagalla. Proste fantazyjne formy, pierwiastki kultury rodzimej, proporcje między nimi, swoista poetyka, bogata w treści i symbole, silny i jasny kolor oraz szczególna deformacja, przenosząca widza w świat marzeń i wizji onirycznych, zbliża go obok elementów protosurrealistycznych do estetyki ekspresjonistycznej oraz tradycji symbolistycznej.