LITERATURA:
- Basia Bańda, Ryszard Grzyb, katalog wystawy „Zwierzęta”, Warszawa 2017 (il.)

Twórczość Basi Bańdy wypełniają sprzeczności oraz niedomówienia zostawiające pole do bogatej interpretacji. Artystka nieraz zestawia pudrowe kolory, kojarzące się z dziecięcą niewinnością, z brutalnymi erotycznymi treściami. Hasła oraz sformułowania, które pojawiają się na płótnach, są formą intymnego dziennika autorki. Bańda, poza technikami takimi jak rysunek i malarstwo, często sięga po zajęcia kojarzone z tradycyjnym kobiecym rękodziełem, czyli szyciem i haftem. Technika ta w wykonaniu artystki cechuje się pewną siermiężnością, wynikającą z użycia tanich materiałów, takich jak włóczka, mulina, stosowanych przez uczniów szkół podstawowych w trakcie zajęć z techniki. Ostatnio swoje prace maluje przy użyciu ekoliny, czego przykładem jest prezentowany na aukcji obraz.
Artystka dyplom uzyskała w 2006 roku. Wcześniej przez rok kształciła się na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Prace autorki charakteryzuje jasna, pastelowa kolorystyka, często nawiązująca do koloru ciała, a jednocześnie kojarząca się z niewinnością. Połączenie motywów zwierzęcych i bajkowych z elementami zabarwionymi erotycznie jest równie zastanawiające, co współistnienie trudnych do rozszyfrowania elementów kompozycji i słów na jej płótnach – w wielu jej dziełach dziecinna naiwność zderza się z perwersją. Artystka stosuje różne techniki i chętnie łączy je ze sobą. Wynikiem swobodnego podejścia do tematyki i wykonania prac stał się niepowtarzalny styl, który cechuje za równo wczesną, jak i późniejszą twórczość Bańdy. Jej prace były prezentowane na kilku wystawach indywidualnych, m.in. w krakowskiej galerii Zderzak. Ponadto artystka reprezentowała Polskę na targach Art Forum w Berlinie w 2005. Jej płótna brały udział w wielu wystawach zbiorowych, w tym na festiwalu „Terra Polska” w Monachium w 2006 oraz na wystawie „Malarstwo polskie XXI w.” w warszawskiej Zachęcie, również w 2006.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

025
Basia BAŃDA (ur. 1980)

Wiosna, 2012 r.

ekolina/płótno, 120 x 90 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BASIA BAŃDA WIOSNA 2012'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

LITERATURA:
- Basia Bańda, Ryszard Grzyb, katalog wystawy „Zwierzęta”, Warszawa 2017 (il.)

Twórczość Basi Bańdy wypełniają sprzeczności oraz niedomówienia zostawiające pole do bogatej interpretacji. Artystka nieraz zestawia pudrowe kolory, kojarzące się z dziecięcą niewinnością, z brutalnymi erotycznymi treściami. Hasła oraz sformułowania, które pojawiają się na płótnach, są formą intymnego dziennika autorki. Bańda, poza technikami takimi jak rysunek i malarstwo, często sięga po zajęcia kojarzone z tradycyjnym kobiecym rękodziełem, czyli szyciem i haftem. Technika ta w wykonaniu artystki cechuje się pewną siermiężnością, wynikającą z użycia tanich materiałów, takich jak włóczka, mulina, stosowanych przez uczniów szkół podstawowych w trakcie zajęć z techniki. Ostatnio swoje prace maluje przy użyciu ekoliny, czego przykładem jest prezentowany na aukcji obraz.
Artystka dyplom uzyskała w 2006 roku. Wcześniej przez rok kształciła się na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Prace autorki charakteryzuje jasna, pastelowa kolorystyka, często nawiązująca do koloru ciała, a jednocześnie kojarząca się z niewinnością. Połączenie motywów zwierzęcych i bajkowych z elementami zabarwionymi erotycznie jest równie zastanawiające, co współistnienie trudnych do rozszyfrowania elementów kompozycji i słów na jej płótnach – w wielu jej dziełach dziecinna naiwność zderza się z perwersją. Artystka stosuje różne techniki i chętnie łączy je ze sobą. Wynikiem swobodnego podejścia do tematyki i wykonania prac stał się niepowtarzalny styl, który cechuje za równo wczesną, jak i późniejszą twórczość Bańdy. Jej prace były prezentowane na kilku wystawach indywidualnych, m.in. w krakowskiej galerii Zderzak. Ponadto artystka reprezentowała Polskę na targach Art Forum w Berlinie w 2005. Jej płótna brały udział w wielu wystawach zbiorowych, w tym na festiwalu „Terra Polska” w Monachium w 2006 oraz na wystawie „Malarstwo polskie XXI w.” w warszawskiej Zachęcie, również w 2006.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.