"Prawdziwe mistrzostwo osiągnął Masłowski w technice akwareli, która pod koniec lat dziewięćdziesiątych stała się główną domeną jego twórczości. Akwarele Masłowskiego, malowane w plenerze, lekko i delikatnie, z ogromną wrażliwością, oddają charakter postaci, materialną różnorodność przedmiotów, a także subtelne efekty światła w pejzażu" (Ewa Micke-Broni arek). Od 1900 r. Masłowski wyjeżdżał na plenery malarskie do Włoch. W 1922 r. był w Tivoli i Taorminie na Sycylii - była to ostatnia jego podróż do Włoch. Namalował wówczas m.in. widoki z Villa d`Este w Tivoli, Wybrzeże d`Angio i Wille nad morzem w Taorminie - prawdopodobnie tożsamą z naszą pracą (zob. SAP, t. s. 401).
ołówek, akwarela, gwasz na tekturze,
101,5 x 68,5 cm,
sygnowany p.d. "VILLA. NICLODI / TAORMINA. / S. MASŁOWSKI/ 1922.", z prawej strony drobne plamy.
"Prawdziwe mistrzostwo osiągnął Masłowski w technice akwareli, która pod koniec lat dziewięćdziesiątych stała się główną domeną jego twórczości. Akwarele Masłowskiego, malowane w plenerze, lekko i delikatnie, z ogromną wrażliwością, oddają charakter postaci, materialną różnorodność przedmiotów, a także subtelne efekty światła w pejzażu" (Ewa Micke-Broni arek). Od 1900 r. Masłowski wyjeżdżał na plenery malarskie do Włoch. W 1922 r. był w Tivoli i Taorminie na Sycylii - była to ostatnia jego podróż do Włoch. Namalował wówczas m.in. widoki z Villa d`Este w Tivoli, Wybrzeże d`Angio i Wille nad morzem w Taorminie - prawdopodobnie tożsamą z naszą pracą (zob. SAP, t. s. 401).