Grafik, malarz, rzeźbiarz. Po studiach na Wydziałe Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego ukończył w 1932 roku z odznaczeniem grafikę w lipskiej Akademii Sztuki Graficznej. Chętnie eksperymentował, stosował rozmaite techniki: akwafortę, akwatintę, linoryt i przede wszystkim suchą igłę, w której to technice wydał trzy teki zatytułowane Wilno (1928-1931). Realistycznie odtwarzając ciekawsze zabytki Wilna - kościoły, ulice, zaułki i dziedzińce - Kaliszczak stosował ujęcia niekonwencjonalne. Pewną oschłość rysunku, narzuconą prawami techniki suchej igły, starał się złagodzić umiejętnie wprowadzając kolor.

5
Zbigniew KALISZCZAK (1903 - 1985)

WILEŃSKI ZAUŁEK, 1931

sucha igła na tekturze,
14,5 x 15,8 cm,
sygnowana na płycie p.d. "V 19KZ31 R",
oraz ołówkiem pod płytą "Z Kaliszczak 1931".
Z teki "Wilno"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Grafik, malarz, rzeźbiarz. Po studiach na Wydziałe Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego ukończył w 1932 roku z odznaczeniem grafikę w lipskiej Akademii Sztuki Graficznej. Chętnie eksperymentował, stosował rozmaite techniki: akwafortę, akwatintę, linoryt i przede wszystkim suchą igłę, w której to technice wydał trzy teki zatytułowane Wilno (1928-1931). Realistycznie odtwarzając ciekawsze zabytki Wilna - kościoły, ulice, zaułki i dziedzińce - Kaliszczak stosował ujęcia niekonwencjonalne. Pewną oschłość rysunku, narzuconą prawami techniki suchej igły, starał się złagodzić umiejętnie wprowadzając kolor.