Swobodniej malowana, bardziej agresywna wersja tego obrazu jest - jako depozyt Luwru w Musée des Ursulines w Mâcon (Burgundia) - przypisywana ze znakiem zapytania Adriaenowi Brouwerowi (olej na desce, nr inw. d.a.20). W naszym przedstawieniu zostały dodane elementy tła, pozwalające zdefiniować wnętrze (przyciemniona przez autora została kolorystyka obrazu), a także palce lewej dłoni przytrzymujące przegub prawej ręki, która trzyma kartkę. Obraz, który mógł powstać jeszcze w XVII lub na początku XVIII w., należałoby umieścić w kręgu takich niderlandzkich naśladowców Brouwera (ulegających także wpływowi Teniersa) jak Egbert van Heemskerck (1634 -; 1704) lub Mattheus van Hellemont (1623 -; po 1679).
olej, deska dębowa, czterostronnie fazowana, 18 x 14 cm
na odwrocie: powyżej środka napis czarną farbą lub atramentem: \"Brauer.\";
u dołu zatarta czerwona pieczęć lakowa.
Swobodniej malowana, bardziej agresywna wersja tego obrazu jest - jako depozyt Luwru w Musée des Ursulines w Mâcon (Burgundia) - przypisywana ze znakiem zapytania Adriaenowi Brouwerowi (olej na desce, nr inw. d.a.20). W naszym przedstawieniu zostały dodane elementy tła, pozwalające zdefiniować wnętrze (przyciemniona przez autora została kolorystyka obrazu), a także palce lewej dłoni przytrzymujące przegub prawej ręki, która trzyma kartkę. Obraz, który mógł powstać jeszcze w XVII lub na początku XVIII w., należałoby umieścić w kręgu takich niderlandzkich naśladowców Brouwera (ulegających także wpływowi Teniersa) jak Egbert van Heemskerck (1634 -; 1704) lub Mattheus van Hellemont (1623 -; po 1679).