Rysunek pochodzi z liczącego 132 karty szkicownika Jacka Malczewskiego, opatrzonego na wklejce „tytułowej“ najpewniej autorskim tytułem XXXII. Na tej stronie, podobnie jak na ostatniej - umieszczono stempel: ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ z herbem rodowym. Szkicownik pochodzi z okresu nauki artysty w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1873). Młody malarz na kartach szkicownika rysował postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów i wiejskich dziadów, zaprzęgi, zwierzęta, wiejską zabudowę, wnętrza kościołów. Większość rysunków została wykonana ołówkiem, zaledwie 9 z nich - piórkiem i tuszem.
piórko, tusz, papier
16 x 9,7 cm
p.d. numer (ołówkiem): 109.
Na odwrocie, na tzw. „zaplecku“ nalepka zakładu oprawy obrazów oraz nalepka informująca o szybie z filtrem UV.
Rysunek pochodzi z liczącego 132 karty szkicownika Jacka Malczewskiego, opatrzonego na wklejce „tytułowej“ najpewniej autorskim tytułem XXXII. Na tej stronie, podobnie jak na ostatniej - umieszczono stempel: ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ z herbem rodowym. Szkicownik pochodzi z okresu nauki artysty w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1873). Młody malarz na kartach szkicownika rysował postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów i wiejskich dziadów, zaprzęgi, zwierzęta, wiejską zabudowę, wnętrza kościołów. Większość rysunków została wykonana ołówkiem, zaledwie 9 z nich - piórkiem i tuszem.