Emanuel Bachrach - Barée, malarz rodzajowy i ilustrator czasopism niemieckich, samouk. Od 1885 mieszkał i działał w Monachium. W 1890-1907 wystawiał w tamtejszym Glaspalast. Brał udział w wystawie Secesji oraz w międzynarodowych wystawach sztuki w Berlinie. Malował portrety, rodzajowe studia portretowe (Stary wieśniak, Malarz pasteli) oraz sceny rodzajowe osadzone często w czasach Fryderyka Wielkiego bądź wojen napoleońskich (W głównej kwaterze Napoleona). Malował w stylu polskiej szkoły pejzażowej.
W centralnej partii prezentowanego obrazu umieszczony został wóz z workami, na których siedzi mężczyzna w brązowym kaftanie i takiej samej czapce. Po lewej stronie wozu stoi kobieta w czerwonej spódnicy, takimż czepcu i białej koszuli. To ona stanowi najintensywniejszy kolorystycznie punkt obrazu. Za nią stoi koza. Cała scena umieszczona przed wiejską chatą, krytą strzechą, utrzymana jest w ciepłych tonacjach ugrów, szarości i brązów z mocnym akcentem czerwieni.

63
Emanuel BACHRACH-BARĖE (1863 Bohumin na Morawach [d.Oderberg] - 1943 Monachium)

WIEŚNIACY, 1915

Olej, sklejka; 13 x 21 cm
Sygnowany p. d.: E. Bachrach - Barée 1915 | Skirre

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Emanuel Bachrach - Barée, malarz rodzajowy i ilustrator czasopism niemieckich, samouk. Od 1885 mieszkał i działał w Monachium. W 1890-1907 wystawiał w tamtejszym Glaspalast. Brał udział w wystawie Secesji oraz w międzynarodowych wystawach sztuki w Berlinie. Malował portrety, rodzajowe studia portretowe (Stary wieśniak, Malarz pasteli) oraz sceny rodzajowe osadzone często w czasach Fryderyka Wielkiego bądź wojen napoleońskich (W głównej kwaterze Napoleona). Malował w stylu polskiej szkoły pejzażowej.
W centralnej partii prezentowanego obrazu umieszczony został wóz z workami, na których siedzi mężczyzna w brązowym kaftanie i takiej samej czapce. Po lewej stronie wozu stoi kobieta w czerwonej spódnicy, takimż czepcu i białej koszuli. To ona stanowi najintensywniejszy kolorystycznie punkt obrazu. Za nią stoi koza. Cała scena umieszczona przed wiejską chatą, krytą strzechą, utrzymana jest w ciepłych tonacjach ugrów, szarości i brązów z mocnym akcentem czerwieni.