Biografia artysty przy poz. nr 20.
Obraz przedstawia Wielki Refektarz (Salę Rycerską) na Zamku Średnim w Malborku. Jest to ogromna (15 x 30 m), XIV-wieczna, gotycka sala o sklepieniu palmowym wspartym na trzech granitowych kolumnach. Sala była restaurowana według projektu słynnego architekta niemieckiego Karla Friedricha Schinkla w latach 1815-22. Zaprojektował on m.in. witraże z dziejami Krzyżaków oraz z herbami rodzin i miast, które wsparły finansowo przedsięwzięcie. Witraże te zostały zdemontowane podczas prac restauracyjnych prowadzonych przez Conrada Steinbrechta na początku XX w. Według jego projektu z roku 1903 sala miała stać się salą tronową cesarzy niemieckich. W latach 1910-15 ozdobiły ją polichromie przedstawiające historię podboju Prus przez rycerzy zakonnych, oraz w ościeżach okien herby, powtórzone według witraży Schinkla. Na obrazie widoczna jest także neogotycka drewniana boazeria (obecnie zdemontowana).
Olej, płótno;
59 x 73 cm
Sygnowany p.d.: Błażej Iwanowski | Malbork 1949
Na krośnie napis: Malbork Sala Rycerska BIwan
Biografia artysty przy poz. nr 20.
Obraz przedstawia Wielki Refektarz (Salę Rycerską) na Zamku Średnim w Malborku. Jest to ogromna (15 x 30 m), XIV-wieczna, gotycka sala o sklepieniu palmowym wspartym na trzech granitowych kolumnach. Sala była restaurowana według projektu słynnego architekta niemieckiego Karla Friedricha Schinkla w latach 1815-22. Zaprojektował on m.in. witraże z dziejami Krzyżaków oraz z herbami rodzin i miast, które wsparły finansowo przedsięwzięcie. Witraże te zostały zdemontowane podczas prac restauracyjnych prowadzonych przez Conrada Steinbrechta na początku XX w. Według jego projektu z roku 1903 sala miała stać się salą tronową cesarzy niemieckich. W latach 1910-15 ozdobiły ją polichromie przedstawiające historię podboju Prus przez rycerzy zakonnych, oraz w ościeżach okien herby, powtórzone według witraży Schinkla. Na obrazie widoczna jest także neogotycka drewniana boazeria (obecnie zdemontowana).