Lit.: Kobayashi, Tadashi, Harbison, Mark: Ukiyo-e: an introduction to Japanese woodblock prints.. Kodansha International, 1997; R. Menegazzo: Japonia. Warszawa: Arkady, 2008, s. 86; Praca z wspomnianego cyklu przedstawia olbrzymią falę zagrażającą trzem wiosłowym łodziom rybackim u wybrzeża Kanagawy. Jest najbardziej znaną pracą Hokusaia oraz najpowszechniej rozpoznawalnym na świecie przykładem sztuki japońskiej.
Drzeworyt barwny; wym.: 257 x 379 mm; sygn. i tytułowany l.g w obrębie płyty: 1.) w prostokątnej ramce: Fugaku sanjurokkei / Kanagawa oki / nami ura to tytuł cyklu: 36 widoków na górę Fudżi. 2.) na lewo -podpis artysty: Hokusai aratame Iitsu hitsu, czyli:"spod pędzla Hokusaia, który zmienił imię na Iitsu". Odbitka z końca XIX w.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiLit.: Kobayashi, Tadashi, Harbison, Mark: Ukiyo-e: an introduction to Japanese woodblock prints.. Kodansha International, 1997; R. Menegazzo: Japonia. Warszawa: Arkady, 2008, s. 86; Praca z wspomnianego cyklu przedstawia olbrzymią falę zagrażającą trzem wiosłowym łodziom rybackim u wybrzeża Kanagawy. Jest najbardziej znaną pracą Hokusaia oraz najpowszechniej rozpoznawalnym na świecie przykładem sztuki japońskiej.