Malarz i grafik związany z artystycznym środowiskiem Lwowa. Kształcił się we Lwowie u Stanisława Rejchana i Stanisława Kaczora-Batowskiego, naukę kontynuował u Ignacego Pieńkowskiego w krakowskiej ASP. Studia uzupełniał w Berlinie u Maksa Liebermanna, oraz w Monachium i Wiedniu. Podróżował do Francji, Hiszpanii, Holandii i Włoch. Między rokiem 1939 a 1941 krótko przebywał w Moskwie. W 1940 brał udział w wystawach w Moskwie, Kijowie i Charkowie. Swoje prace wystawiał m.in. w lwowskim i krakowskim TPSP, w TZSP w Warszawie. Miał liczne wystawy indywidualne w rodzinnym Lwowie. Tematyka jego prac to pejzaże, sceny rodzajowe, martwe natury, portrety, malowane swobodnie, szerokimi pociągnięciami pędzla, stylistycznie nawiązujące do osiągnięć impresjonizmu. W 1943 we Lwowie za ukrywanie Żydów został aresztowany i zamordowany.

33
Marcin KITZ (1891-1943)

„Wiejskie podwórko”, 1934

olej, tektura, 24,5 x 39,5 cm
sygn. p.d.: M. Kitz 934.
Na odwrocie autorski napis z datą: (tekst nieczytelny) 2/IX/34.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz i grafik związany z artystycznym środowiskiem Lwowa. Kształcił się we Lwowie u Stanisława Rejchana i Stanisława Kaczora-Batowskiego, naukę kontynuował u Ignacego Pieńkowskiego w krakowskiej ASP. Studia uzupełniał w Berlinie u Maksa Liebermanna, oraz w Monachium i Wiedniu. Podróżował do Francji, Hiszpanii, Holandii i Włoch. Między rokiem 1939 a 1941 krótko przebywał w Moskwie. W 1940 brał udział w wystawach w Moskwie, Kijowie i Charkowie. Swoje prace wystawiał m.in. w lwowskim i krakowskim TPSP, w TZSP w Warszawie. Miał liczne wystawy indywidualne w rodzinnym Lwowie. Tematyka jego prac to pejzaże, sceny rodzajowe, martwe natury, portrety, malowane swobodnie, szerokimi pociągnięciami pędzla, stylistycznie nawiązujące do osiągnięć impresjonizmu. W 1943 we Lwowie za ukrywanie Żydów został aresztowany i zamordowany.