Ludwik Misky (Nowy Sącz 1884 – Kraków 1938) - malarz i grafik - pochodził ze spolonizowanej rodziny węgierskiej. W latach 1902-1910 kształcił się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem F.Cynka, L.Wyczółkowskiego, J.Mehoffera i J.Stanisławskiego. Równocześnie studiował filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wyjeżdżał do Paryża, Lipska, Drezna, Berlina i Wiednia, uzupełniając tam swoje malarskie wykształcenie. Od 1907 pracował w szkolnictwie - początkowo jako nauczyciel rysunku, później inspektor i wizytator, a od 1927 jako naczelnik wydziału szkół zawodowych w Kuratorium Krakowskiego Okręgu Szkolnego. Był autorem artykułów i podręczników z dziedziny nauczania rysunku i organizacji szkolnictwa. Należał do Cechu Artystów Plastyków „Jednoróg”, brał czynny udział w życiu artystycznym, wiele wystawiał. Malował portrety, pejzaże, martwe natury i kwiaty, projektował kilimy, wykonywał exlibrisy. W późniejszym okresie twórczości zajmował się przede wszystkim grafiką.
olej, tektura
70 x 49,6 cm
sygn. l.d.: LMISKY [inicjały wiązane]
Na odwr. centralnie (długopisem): Wiejska siesta | 80 zł; ponadto wzdłuż p. krawędzi 38a [przekreślone] | 103.
Ludwik Misky (Nowy Sącz 1884 – Kraków 1938) - malarz i grafik - pochodził ze spolonizowanej rodziny węgierskiej. W latach 1902-1910 kształcił się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem F.Cynka, L.Wyczółkowskiego, J.Mehoffera i J.Stanisławskiego. Równocześnie studiował filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wyjeżdżał do Paryża, Lipska, Drezna, Berlina i Wiednia, uzupełniając tam swoje malarskie wykształcenie. Od 1907 pracował w szkolnictwie - początkowo jako nauczyciel rysunku, później inspektor i wizytator, a od 1927 jako naczelnik wydziału szkół zawodowych w Kuratorium Krakowskiego Okręgu Szkolnego. Był autorem artykułów i podręczników z dziedziny nauczania rysunku i organizacji szkolnictwa. Należał do Cechu Artystów Plastyków „Jednoróg”, brał czynny udział w życiu artystycznym, wiele wystawiał. Malował portrety, pejzaże, martwe natury i kwiaty, projektował kilimy, wykonywał exlibrisy. W późniejszym okresie twórczości zajmował się przede wszystkim grafiką.