Jeden z najciekawszych pejzażystów polskich przełomu XIX i XX wieku.
Prezentowany tryptyk jest doskonałym przykładem na to, jak w okresie Młodej Polski malarze łączyli w pejzażach realistyczne ujęcie z dramatycznym nastrojem naznaczonym symbolistycznymi treściami.
Edukację artystyczną odbył w Monachium, gdzie wyjechał w 1883 r. podejmując studia u K. Raupa i N. Gysisa a także tuzów malarstwa polskiego: J. Brandta i A. Wierusza - Kowalskigo. Tam też w 1895 zdobył medal drugiej klasy na wystawie w Glaspalast. Jego wczesne prace zdradzały silny wpływ twórczości Brandta. Współpracował z W. Kossakiem przy panoramie "Samosierra" (1900), a także przy panoramach "Berezyna" (1895-96) oraz "Bitwa pod Piramidami" (1901). Powierzono mu partie pejzażowe, jako że w malarstwie krajobrazowym czuł się najlepiej. Miał też w swojej spuściźnie wiele obrazów i rysunków o tematyce rodzajowej.
olej, płótno,
część środkowa: 110 x 172 cm,
skrzydła: 110 x 60,5 cm;
sygn. wszystkie części tryptyku
Jeden z najciekawszych pejzażystów polskich przełomu XIX i XX wieku.
Prezentowany tryptyk jest doskonałym przykładem na to, jak w okresie Młodej Polski malarze łączyli w pejzażach realistyczne ujęcie z dramatycznym nastrojem naznaczonym symbolistycznymi treściami.
Edukację artystyczną odbył w Monachium, gdzie wyjechał w 1883 r. podejmując studia u K. Raupa i N. Gysisa a także tuzów malarstwa polskiego: J. Brandta i A. Wierusza - Kowalskigo. Tam też w 1895 zdobył medal drugiej klasy na wystawie w Glaspalast. Jego wczesne prace zdradzały silny wpływ twórczości Brandta. Współpracował z W. Kossakiem przy panoramie "Samosierra" (1900), a także przy panoramach "Berezyna" (1895-96) oraz "Bitwa pod Piramidami" (1901). Powierzono mu partie pejzażowe, jako że w malarstwie krajobrazowym czuł się najlepiej. Miał też w swojej spuściźnie wiele obrazów i rysunków o tematyce rodzajowej.