Wystawiany - Beata Sarapata, Ślady przodków, Polski Dom Aukcyjny `SZTUKA`, Kraków, Pałac Larischa, VII.2004 r.
Literatura - Beata Sarapata, Ślady przodków, kat. wyst., red. Józef Grabski, Kraków 2004, s. 28 (reprodukcja).
W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii do dramatów S. Wyspiańskiego, A. Mickiewicza, których projekty były wystawiane w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995). W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi R. M. Rilkego i A. de Saint-Exupery. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.
Prezentowany obraz inspirowany jest motywami abstrakcji geometrycznej zaczerpniętej z aborygeńskich malowideł na korze, gdzie każdy element ma wymiar symboliczny, i tak prostokat oznacza pustą ziemię, owal uosabia świat obecny i przyszły, a linia biegnąca przez pionową oś masek to magiczny sznur łączący niebiosa i ziemię.
Olej na tekturze
100 x 70 cm
Sygnowany l.d. - "B SARAPATA 03"
Wystawiany - Beata Sarapata, Ślady przodków, Polski Dom Aukcyjny `SZTUKA`, Kraków, Pałac Larischa, VII.2004 r.
Literatura - Beata Sarapata, Ślady przodków, kat. wyst., red. Józef Grabski, Kraków 2004, s. 28 (reprodukcja).
W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii do dramatów S. Wyspiańskiego, A. Mickiewicza, których projekty były wystawiane w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995). W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi R. M. Rilkego i A. de Saint-Exupery. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.
Prezentowany obraz inspirowany jest motywami abstrakcji geometrycznej zaczerpniętej z aborygeńskich malowideł na korze, gdzie każdy element ma wymiar symboliczny, i tak prostokat oznacza pustą ziemię, owal uosabia świat obecny i przyszły, a linia biegnąca przez pionową oś masek to magiczny sznur łączący niebiosa i ziemię.