Naukę rozpoczął w prywatnej pracowni W. Gersona i w Klasie Rysunkowej, którą ukończył w 1879 r. Wyjechał do Monachium, gdzie zapisał się do Akademii do Naturklasse. Studiował pod kierunkiem G. Benczura i A. Wagnera. Przyjaźnił się z J. Fałatem i J. Brandtem, brał udział w wystawach, zdobywał nagrody, odnosił sukcesy - jego obrazy nabywali Niemcy, Anglicy, Rosjanie, Amerykanie. Po powrocie do Polski zamieszkał pod Warszawą, był działaczem TZSP, pełnił funkcje prezesa Polskiego Towarzystwa Artystycznego (1913-1918). Wielokrotnie brał udział w wystawach w Polsce i zagranicą. Jego prace znajdują się w Muzeach Narodowych w Warszawie i Krakowie, w Lwowskiej Galerii Obrazów, w Muzeum Okręgowym w Białymstoku. W twórczości Ejsmonda przeważają tematy rodzajowe, wątki orientalne oraz myśliwskie (patrz: Kat. D. A. Ostoya z dn. XI 1997r. nr 50 Trofea myśliwskie. 1899).

40
Franciszek EJSMOND (1859-1931)

WIDOK Z REICHENHALL

Olej, tektura; 36 x 23,8 cm
Nie sygnowany
Na odwrocie nalepka z zaświadczeniem autentyczności autorstwa Marii Ejsmondowej: Zaświadczenie | Niniejszy krajobraz: (ol.) | "Widok z Reichenhall". | wymiary: 23 x 35. cm. |
jest oryginalną pracą | ś. p. Męża mego |
Franciszka Ejsmonda. | Marja Ejsmondowa |
Warszawa | (...)4 - XI - 1946 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Naukę rozpoczął w prywatnej pracowni W. Gersona i w Klasie Rysunkowej, którą ukończył w 1879 r. Wyjechał do Monachium, gdzie zapisał się do Akademii do Naturklasse. Studiował pod kierunkiem G. Benczura i A. Wagnera. Przyjaźnił się z J. Fałatem i J. Brandtem, brał udział w wystawach, zdobywał nagrody, odnosił sukcesy - jego obrazy nabywali Niemcy, Anglicy, Rosjanie, Amerykanie. Po powrocie do Polski zamieszkał pod Warszawą, był działaczem TZSP, pełnił funkcje prezesa Polskiego Towarzystwa Artystycznego (1913-1918). Wielokrotnie brał udział w wystawach w Polsce i zagranicą. Jego prace znajdują się w Muzeach Narodowych w Warszawie i Krakowie, w Lwowskiej Galerii Obrazów, w Muzeum Okręgowym w Białymstoku. W twórczości Ejsmonda przeważają tematy rodzajowe, wątki orientalne oraz myśliwskie (patrz: Kat. D. A. Ostoya z dn. XI 1997r. nr 50 Trofea myśliwskie. 1899).