Obraz znajdował się w prywatnej kolekcji we Lwowie, gdzie trafił jeszcze przed II wojną światową. Ostatni raz jego obecność została tam odnotowana w roku 1979.
Od tego czasu losy obrazu nie były znane, a ustalenie miejsca jego przechowania nie było możliwe.
Wcześniejsi jego właściciele mieszkający we Lwowie odmówili wszelkich kontaktów z polskimi historykami sztuki.

Gdy w roku 1999 w Muzeum Narodowym w Warszawie przygotowywano pierwszą monograficzną wystawę artysty i towarzyszący jej katalog z pełnym spisem prac, obraz Widok z Meaux został odnotowany w dziale III pt. Prace zaginione i o nieustalonej aktualnie własności. Zamieszczono tam także jego czarno-białą fotografię.

Obraz opisany i reprodukowany:
– „Głos Plastyków“ 1937, nr 1 – 7, s. 21, il.;
– H. Bartnicka-Górska, A. Prugar-Myślik, Zygmunt Waliszewski 1897-1936, Wystawa monograficzna, V – VII 1999, MNW, Warszawa 1999, kat. s. 190, poz. III/ 17, il. s. 191.

66
Zygmunt WALISZEWSKI (1897 Petersburg - 1936 Kraków)

WIDOK Z MEAUX, 1927

olej, płótno
29 x 61 cm
sygn. p.d.: Z. Waliszewski
Na odwrocie na płótnie nieczytelny napis ołówkiem; obok kartka z napisem: Zygmunt Waliszewski (1897-1936) | Pejzaż francuski, ol/pł ok. 1930 | Prowansja – kolekcja lwowska | zakupiony w 2012 r.; ponadto na dolnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2019 roku.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz znajdował się w prywatnej kolekcji we Lwowie, gdzie trafił jeszcze przed II wojną światową. Ostatni raz jego obecność została tam odnotowana w roku 1979.
Od tego czasu losy obrazu nie były znane, a ustalenie miejsca jego przechowania nie było możliwe.
Wcześniejsi jego właściciele mieszkający we Lwowie odmówili wszelkich kontaktów z polskimi historykami sztuki.

Gdy w roku 1999 w Muzeum Narodowym w Warszawie przygotowywano pierwszą monograficzną wystawę artysty i towarzyszący jej katalog z pełnym spisem prac, obraz Widok z Meaux został odnotowany w dziale III pt. Prace zaginione i o nieustalonej aktualnie własności. Zamieszczono tam także jego czarno-białą fotografię.

Obraz opisany i reprodukowany:
– „Głos Plastyków“ 1937, nr 1 – 7, s. 21, il.;
– H. Bartnicka-Górska, A. Prugar-Myślik, Zygmunt Waliszewski 1897-1936, Wystawa monograficzna, V – VII 1999, MNW, Warszawa 1999, kat. s. 190, poz. III/ 17, il. s. 191.