Jan Rubczak, grafik i malarz. Był absolwentem ASP w Krakowie (gdzie studiował w latach 1904-11 u F. Cynka i J. Pankiewicza), Akademii Technik Graficznych w Lipsku oraz Académie Colarossi w Paryżu. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", w 1925 r. w Krakowie był jednym z założycieli Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg" (z J. Hrynkowskim, F. S. Kowarskim i W. Zawadowskim), które miało za cel utrzymanie łączności ze sztuką francuskiego postimpresjonizmu i kubizmu. Wielokrotnie wyjeżdżał do Francji, działał w Paryżu i na południu. Był także w Hiszpanii i we Włoszech. Rubczak był przede wszystkim grafikiem, jego ulubiona techniką była akwaforta i vernis-mou. Wykonał szereg widoków z Krakowa, Paryża, Bretanii i Holandii. Malował również olejno martwe natury, widoki morskie, pejzaże, rzadziej posługiwał się akwarelą (cykl z motywem Dunajca i zamku w Czorsztynie, szyby naftowe w Borysławiu).
Ołówek, akwarela, papier
35,5 x 27 cm
Sygnowany p. d. granatową akwarelą: Rubczak
Jan Rubczak, grafik i malarz. Był absolwentem ASP w Krakowie (gdzie studiował w latach 1904-11 u F. Cynka i J. Pankiewicza), Akademii Technik Graficznych w Lipsku oraz Académie Colarossi w Paryżu. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", w 1925 r. w Krakowie był jednym z założycieli Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg" (z J. Hrynkowskim, F. S. Kowarskim i W. Zawadowskim), które miało za cel utrzymanie łączności ze sztuką francuskiego postimpresjonizmu i kubizmu. Wielokrotnie wyjeżdżał do Francji, działał w Paryżu i na południu. Był także w Hiszpanii i we Włoszech. Rubczak był przede wszystkim grafikiem, jego ulubiona techniką była akwaforta i vernis-mou. Wykonał szereg widoków z Krakowa, Paryża, Bretanii i Holandii. Malował również olejno martwe natury, widoki morskie, pejzaże, rzadziej posługiwał się akwarelą (cykl z motywem Dunajca i zamku w Czorsztynie, szyby naftowe w Borysławiu).