Wymieniana i reprodukowana: H. Focillon, Giovanni Battista Piranesi, Bologna 1963, nr kat. 752.
Urodził się w Wenecji, ale działał głównie w Rzymie. Z wykształcenia był architektem i scenografem, a z zamiłowania archeologiem. Przeszedł do historii jako wybitny akwaforcista i rysownik. Około 1745 r. otworzył w Rzymie własną pracownię graficzną, w której wykonywał akwaforty przedstawiające widoki fantastycznych więzień (cykl Invenzioni caprici di carceri zaczęty w 1745 r., przerobiony w 1761 r.), widoki budowli nowożytnego Rzymu (cykl Vedute di Roma z lat 1748-1778), ruiny i budowle starożytnego Rzymu (cykl Antichita Romane wydany w 1756 r.). Jego twórczość cieszyła się dużą popularnością, szczególnie u przybywających do Rzymu cudzoziemskich, w tym polskich, arystokratów.
akwaforta, papier żeberkowy,
42,5 x 60,5 cm,
opisana i sygnowana u dołu na płycie " Veduta interna dell`antico Tempio di Bacco in oggi Chiesa di S. Urbano due miglia distante da Roma fuori di porta S. Sebastiano. (.) Cavalier Piranesi diseg. ed incise"
Wymieniana i reprodukowana: H. Focillon, Giovanni Battista Piranesi, Bologna 1963, nr kat. 752.
Urodził się w Wenecji, ale działał głównie w Rzymie. Z wykształcenia był architektem i scenografem, a z zamiłowania archeologiem. Przeszedł do historii jako wybitny akwaforcista i rysownik. Około 1745 r. otworzył w Rzymie własną pracownię graficzną, w której wykonywał akwaforty przedstawiające widoki fantastycznych więzień (cykl Invenzioni caprici di carceri zaczęty w 1745 r., przerobiony w 1761 r.), widoki budowli nowożytnego Rzymu (cykl Vedute di Roma z lat 1748-1778), ruiny i budowle starożytnego Rzymu (cykl Antichita Romane wydany w 1756 r.). Jego twórczość cieszyła się dużą popularnością, szczególnie u przybywających do Rzymu cudzoziemskich, w tym polskich, arystokratów.