Wymieniana i reprodukowana: H. Focillon, Giovanni Battista Piranesi, Bologna 1963, nr kat. 752.
Urodził się w Wenecji, ale działał głównie w Rzymie. Z wykształcenia był architektem i scenografem, a z zamiłowania archeologiem. Przeszedł do historii jako wybitny akwaforcista i rysownik. Około 1745 r. otworzył w Rzymie własną pracownię graficzną, w której wykonywał akwaforty przedstawiające widoki fantastycznych więzień (cykl Invenzioni caprici di carceri zaczęty w 1745 r., przerobiony w 1761 r.), widoki budowli nowożytnego Rzymu (cykl Vedute di Roma z lat 1748-1778), ruiny i budowle starożytnego Rzymu (cykl Antichita Romane wydany w 1756 r.). Jego twórczość cieszyła się dużą popularnością, szczególnie u przybywających do Rzymu cudzoziemskich, w tym polskich, arystokratów.

7
Giovanni Battista (Giambattista) PIRANESI (1720-1778)

WIDOK WNĘTRZA ANTYCZNEJ ŚWIĄTYNI BACHUSA, OBECNIE KOŚCIOŁA ŚW. URBANA (z cyklu Vedute di Roma), 1748-1778

akwaforta, papier żeberkowy,
42,5 x 60,5 cm,
opisana i sygnowana u dołu na płycie " Veduta interna dell`antico Tempio di Bacco in oggi Chiesa di S. Urbano due miglia distante da Roma fuori di porta S. Sebastiano. (.) Cavalier Piranesi diseg. ed incise"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wymieniana i reprodukowana: H. Focillon, Giovanni Battista Piranesi, Bologna 1963, nr kat. 752.
Urodził się w Wenecji, ale działał głównie w Rzymie. Z wykształcenia był architektem i scenografem, a z zamiłowania archeologiem. Przeszedł do historii jako wybitny akwaforcista i rysownik. Około 1745 r. otworzył w Rzymie własną pracownię graficzną, w której wykonywał akwaforty przedstawiające widoki fantastycznych więzień (cykl Invenzioni caprici di carceri zaczęty w 1745 r., przerobiony w 1761 r.), widoki budowli nowożytnego Rzymu (cykl Vedute di Roma z lat 1748-1778), ruiny i budowle starożytnego Rzymu (cykl Antichita Romane wydany w 1756 r.). Jego twórczość cieszyła się dużą popularnością, szczególnie u przybywających do Rzymu cudzoziemskich, w tym polskich, arystokratów.