Atrakcja kolekcjonerska, nastrojowy pejzaż - przykład malarstwa wg Wł. Łuszczkiewicza "utalentowanego pejzażysty" J. Z. Ekielskiego - czynnego w latach 50. XIX w. - twórcy cenionych pejzaży Krakowa i okolic, ucznia krakowskiej SSP(1853-1856 u A. Płonczyńskiego) i wiedeńskiej Akademii (1855-56 u K. Mayera).Zwraca uwagę również nalepka umieszczona na odwrocie ramy odnosząca się do znanego kolekcjonera dzieł sztuki, właściciela wiodącego salonu sztuki. Aleksander Krywult przeniósł się z Warszawy do Krakowa przed 1863, gdzie m. in. prowadził zakład ramiarski do 1880 r.

232
Jan Zygmunt EKIELSKI (1836-?)

Widok Wisły pod Krakowem, ok. 1860

olej, płótno, 54 x 66 cm;
sygn. l. d.: Jan Zygmunt Ekielski
Na odwrocie na ramie nalepka: FABRYKA I SKŁAD / Robót Pozłotniczych / i / Rze¼biarskich / ALEKSANDRA KRYWULTA / W KRAKOWIE / Ul. Floriańska L. 322

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Atrakcja kolekcjonerska, nastrojowy pejzaż - przykład malarstwa wg Wł. Łuszczkiewicza "utalentowanego pejzażysty" J. Z. Ekielskiego - czynnego w latach 50. XIX w. - twórcy cenionych pejzaży Krakowa i okolic, ucznia krakowskiej SSP(1853-1856 u A. Płonczyńskiego) i wiedeńskiej Akademii (1855-56 u K. Mayera).Zwraca uwagę również nalepka umieszczona na odwrocie ramy odnosząca się do znanego kolekcjonera dzieł sztuki, właściciela wiodącego salonu sztuki. Aleksander Krywult przeniósł się z Warszawy do Krakowa przed 1863, gdzie m. in. prowadził zakład ramiarski do 1880 r.