Artysta o nazwisku Stanisław Olszewski, którego wzmiankuje Słownik Artystów Polskich, był absolwentem warszawskiej Akademii, rysownikiem karykaturzystą. Swoje karykatury o tematyce obyczajowej, związanej z życiem ówczesnej Warszawy, zamieszczał w pismach: "Kurier Świąteczny", "Mucha", "Przepiórka", "Dzięcioł", "Zygzaki", "Śmiech". Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Karykatury w Warszawie. Wymienione wyżej prace Olszewski publikował pod pseudonimem: Ślepowron, Stani Ślepowron, St. Ślepowron-Olszewski, S. le Pauvron. W zbiorach Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy znajduje się praca analogiczna do prezentowanej, pod tytułem Stara Warszawa (akwarela, sygn., 1933). Przedstawia ona widok Rynku Starego Miasta z perspektywy uliczki odchodzącej z narożnika rynku; w głębi widoczna jest również kamienica z trzema rzędami trzech szeregów okien, a nad nią zwieńczenie budynku w głębi z daszkiem. Akwarela jest sygnowana tym samym charakterem pisma, zarówno zaś stylistyka oraz kompozycja wskazują, iż wykonał je ten sam artysta, którym był być może Stanisław Olszewski-Ślepowron.
Akwarela, papier; 47 x 32 cm w świetle ramy
Sygnowany p. d.: St. Olszewski 1932 12
Artysta o nazwisku Stanisław Olszewski, którego wzmiankuje Słownik Artystów Polskich, był absolwentem warszawskiej Akademii, rysownikiem karykaturzystą. Swoje karykatury o tematyce obyczajowej, związanej z życiem ówczesnej Warszawy, zamieszczał w pismach: "Kurier Świąteczny", "Mucha", "Przepiórka", "Dzięcioł", "Zygzaki", "Śmiech". Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Karykatury w Warszawie. Wymienione wyżej prace Olszewski publikował pod pseudonimem: Ślepowron, Stani Ślepowron, St. Ślepowron-Olszewski, S. le Pauvron. W zbiorach Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy znajduje się praca analogiczna do prezentowanej, pod tytułem Stara Warszawa (akwarela, sygn., 1933). Przedstawia ona widok Rynku Starego Miasta z perspektywy uliczki odchodzącej z narożnika rynku; w głębi widoczna jest również kamienica z trzema rzędami trzech szeregów okien, a nad nią zwieńczenie budynku w głębi z daszkiem. Akwarela jest sygnowana tym samym charakterem pisma, zarówno zaś stylistyka oraz kompozycja wskazują, iż wykonał je ten sam artysta, którym był być może Stanisław Olszewski-Ślepowron.