Ulubioną techniką Tondosa była akwarela. Artysta posługiwał się nią w sposób perfekcyjny. Malował również olejno oraz pastelami. Tondos malował przede wszystkim pejzaże miejskie: Lwowa, Poznania, Warszawy, Wenecji, Wiednia, Monachium, jednakże najliczniejszą grupę prac stanowią widoki Krakowa (będące obecnie niezmiernie cennym materiałem ikonograficznym). Artysta współpracował z Juliuszem oraz Wojciechem Kossakami. Wraz z Juliuszem Kossakiem, w roku 1886, wydał album Klejnoty miasta Krakowa (dwadzieścia cztery widoki w chromolitografiach). Natomiast z Wojciechem Kossakiem namalował trzy cykle akwarel: Kościół Mariacki w Krakowie (1892), Wawel przeszłości skarbnica, siedziba Piastów i Jagiellonów (1910), Kraków Legiony (1915-1917). Akwarela przedstawia widok na Wieżę Ratuszową i Sukiennice ze skrzyżowania ulic Św. Anny i Wiślnej oraz nieistniejący obecnie odwach na Rynku Głównym w Krakowie. W podcieniach przed odwachem widoczna jest grupa żołnierzy austriackich w szaroniebieskich mundurach piechoty i czarnych kaszkietach ze złotym orłem cesarskim. Patki w kolorze czerwonomakowym na kołnierzach i łapki na mankietach kurtek wskazują iż są to żołnierze zapewne 20 "galicyjskiego" pułku piechoty, którego IV batalion stacjonował w Krakowie.
Akwarela, karton;
4 x 73,5 cm w świetle passe-partout
Sygnowany p.d. : Tondos
Ulubioną techniką Tondosa była akwarela. Artysta posługiwał się nią w sposób perfekcyjny. Malował również olejno oraz pastelami. Tondos malował przede wszystkim pejzaże miejskie: Lwowa, Poznania, Warszawy, Wenecji, Wiednia, Monachium, jednakże najliczniejszą grupę prac stanowią widoki Krakowa (będące obecnie niezmiernie cennym materiałem ikonograficznym). Artysta współpracował z Juliuszem oraz Wojciechem Kossakami. Wraz z Juliuszem Kossakiem, w roku 1886, wydał album Klejnoty miasta Krakowa (dwadzieścia cztery widoki w chromolitografiach). Natomiast z Wojciechem Kossakiem namalował trzy cykle akwarel: Kościół Mariacki w Krakowie (1892), Wawel przeszłości skarbnica, siedziba Piastów i Jagiellonów (1910), Kraków Legiony (1915-1917). Akwarela przedstawia widok na Wieżę Ratuszową i Sukiennice ze skrzyżowania ulic Św. Anny i Wiślnej oraz nieistniejący obecnie odwach na Rynku Głównym w Krakowie. W podcieniach przed odwachem widoczna jest grupa żołnierzy austriackich w szaroniebieskich mundurach piechoty i czarnych kaszkietach ze złotym orłem cesarskim. Patki w kolorze czerwonomakowym na kołnierzach i łapki na mankietach kurtek wskazują iż są to żołnierze zapewne 20 "galicyjskiego" pułku piechoty, którego IV batalion stacjonował w Krakowie.