PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

Maxa Nordau była córką słynnego współzałożyciela Światowej Organizacji Syjonistycznej Maxa Nordau. Studiowała malarstwo olejne i akwarelowe pod kierunkiem Julesa Adlera i doskonaliła swoją technikę wspólnie z artystami ze Szkoły Paryskiej. Podczas pierwszej wojny światowej Nordau przebywał w Hiszpanii. Od 1921 roku wystawiała w różnych salonach artystycznych, takich jak Salon d'Automne i Salon des Independants, dołączyła do żeńskiego zespołu Société des femmes artistes modernes, aw 1937 roku współtworzyła dekorację Pawilonu Palestyny na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu. Podczas II wojny światowej, podobnie jak inni żydowscy artyści, tacy jak Zadkine i Chagall, Maxa Nordau schroniła się w USA, gdzie wystawiała swoje prace i wykładał malarstwo w City College of New York. W 1946 roku wróciła do Paryża, gdzie nadal malowała i ilustrowała różne dzieła, takie jak Max Nordau, Les contes pour Maxa, Pierre Créange i The Wind in the hair.

01
Maxa NORDAU (1897- 1991 Paryż)

Widok Paryża

olej, płótno
wymiary: 65 x 46cm
sygn. ‘Maxa Nordau’ (lewy dół) sygn. ‘Maxa Nordau’ (lewy dół)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

Maxa Nordau była córką słynnego współzałożyciela Światowej Organizacji Syjonistycznej Maxa Nordau. Studiowała malarstwo olejne i akwarelowe pod kierunkiem Julesa Adlera i doskonaliła swoją technikę wspólnie z artystami ze Szkoły Paryskiej. Podczas pierwszej wojny światowej Nordau przebywał w Hiszpanii. Od 1921 roku wystawiała w różnych salonach artystycznych, takich jak Salon d'Automne i Salon des Independants, dołączyła do żeńskiego zespołu Société des femmes artistes modernes, aw 1937 roku współtworzyła dekorację Pawilonu Palestyny na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu. Podczas II wojny światowej, podobnie jak inni żydowscy artyści, tacy jak Zadkine i Chagall, Maxa Nordau schroniła się w USA, gdzie wystawiała swoje prace i wykładał malarstwo w City College of New York. W 1946 roku wróciła do Paryża, gdzie nadal malowała i ilustrowała różne dzieła, takie jak Max Nordau, Les contes pour Maxa, Pierre Créange i The Wind in the hair.