W latach 1903-1909 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później u Leona Wyczółkowskiego. Następnie kształcił się jeszcze w Paryżu, skąd wyjeżdżał do Brukseli i Londynu i podróżował do Włoch. Stale mieszkał w Krakowie, gdzie - począwszy od roku 1910 - wiele wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych. Z czasem został członkiem honorowym Towarzystwa; od 1949 kierownikiem biura i organizatorem wystaw. Od roku 1912 należał także do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował pejzaże (m.in. tatrzańskie, z Ukrainy, Włoch, Francji), architekturę, kwiaty i martwe natury, portrety, akty. Najchętniej posługiwał się doskonale opanowaną techniką akwareli, ale malował także olejno. Zajmował się rzemiosłem artystycznym; wraz z żoną założył i prowadził w Krakowie wytwórnię kilimów.

25
Teodor GROTT (1884-1972)

WIDOK NA SUKIENNICE I KOŚCIÓŁ MARIACKI W KRAKOWIE

Akwarela, papier; 70 x 53 cm
Sygnowany p.d.: Teodor Grott

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1903-1909 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później u Leona Wyczółkowskiego. Następnie kształcił się jeszcze w Paryżu, skąd wyjeżdżał do Brukseli i Londynu i podróżował do Włoch. Stale mieszkał w Krakowie, gdzie - począwszy od roku 1910 - wiele wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych. Z czasem został członkiem honorowym Towarzystwa; od 1949 kierownikiem biura i organizatorem wystaw. Od roku 1912 należał także do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował pejzaże (m.in. tatrzańskie, z Ukrainy, Włoch, Francji), architekturę, kwiaty i martwe natury, portrety, akty. Najchętniej posługiwał się doskonale opanowaną techniką akwareli, ale malował także olejno. Zajmował się rzemiosłem artystycznym; wraz z żoną założył i prowadził w Krakowie wytwórnię kilimów.