Władysław Chmieliński studia artystyczne odbywał w latach 1926-31 w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (dawna Klasa Rysunkowa). Z Warszawą związał się na stałe. Malował akwarelą i olejno jej uliczki, place, kamienice. Widoki miejskie oraz zabytki architektury były wiodącym tematem jego prac, m.in. w latach 1935-38 stworzył cykl akwarel przedstawiający obiekty polskiej architektury, m.in. malował wnętrza Zamku Królewskiego i Pałacu w Wilanowie. Po wojnie wśród motywów jego obrazów pojawiły się konie na tle pejzażu. W latach 1936-39 malarz posługiwał się także pseudonimem "Władysław Stachowicz". Widok na Rynek Starego Miasta w Warszawie, namalowany od strony ulicy Nowomiejskiej. Po prawej stronie widoczny jest wykusz kamienicy książąt mazowieckich u wylotu Wąskiego Dunaju, dalej: Strona Zakrzewskiego i wylot ulicy Świętojańskiej.
Olej, płótno;
50,5 x 70,5 cm
Sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Władysław Chmieliński studia artystyczne odbywał w latach 1926-31 w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (dawna Klasa Rysunkowa). Z Warszawą związał się na stałe. Malował akwarelą i olejno jej uliczki, place, kamienice. Widoki miejskie oraz zabytki architektury były wiodącym tematem jego prac, m.in. w latach 1935-38 stworzył cykl akwarel przedstawiający obiekty polskiej architektury, m.in. malował wnętrza Zamku Królewskiego i Pałacu w Wilanowie. Po wojnie wśród motywów jego obrazów pojawiły się konie na tle pejzażu. W latach 1936-39 malarz posługiwał się także pseudonimem "Władysław Stachowicz". Widok na Rynek Starego Miasta w Warszawie, namalowany od strony ulicy Nowomiejskiej. Po prawej stronie widoczny jest wykusz kamienicy książąt mazowieckich u wylotu Wąskiego Dunaju, dalej: Strona Zakrzewskiego i wylot ulicy Świętojańskiej.